Modules die voor iedere MBO-opleiding op dit niveau gelijk zijn: |
|
Loopbaan en BurgerschapLoopbaan en Burgerschap
Deze module bestaat uit twee delen. In het deel Burgerschap leer je over een aantal belangrijke onderdelen van de Nederlandse samenleving. Onderwerpen die aan bod komen, zijn o.a. de Nederlandse politiek, mens en arbeid, de burger als consument en vitaal burgerschap. Het deel Loopbaan draait om jou als professional. Je krijgt meer zicht op je kwaliteiten, mogelijkheden en de reden om een bepaalde keuze te maken. Ook onderzoek je wat voor baan bij jou past en hoe je zelf invloed kunt hebben op je loopbaan. Verder komt het opbouwen van een (professioneel) netwerk aan bod.
|
|
Rekenen niveau 4Rekenen niveau 4
In deze module leer je rekenen op MBO 4-niveau. De volgende onderwerpen komen aan bod:
- grootheden en eenheden
- oriëntatie in de twee en driedimensionale wereld
- verhoudingen herkennen en gebruiken
- procenten gebruiken
- omgaan met kwantitatieve informatie
|
|
Nederlands 3FNederlands 3F
Deze module brengt je mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid op niveau 3F, het niveau dat hoort bij een MBO 4-opleiding. Je werkt aan je mondelinge taalvaardigheid, leesvaardigheid, schrijfvaardigheid en luistervaardigheid. Ook is er aandacht voor taalverzorging en taalbeschouwing.
|
|
EngelsEngels
Kennis van de Engelse taal is noodzakelijk voor iedereen. In deze module leer je Engelse teksten lezen en Engels verstaan op B1-niveau (halfgevorderd) en gesprekken voeren, spreken en schrijven op A2-niveau (beginner).
|
|
Specifieke modules voor deze opleiding: |
|
Digitaal werkenDigitaal werken
In deze module leer je moeiteloos werken met de meestgebruikte computerprogramma’s en apparatuur. Denk bijvoorbeeld aan programma’s voor tekstverwerking of (financiële)spreadsheets. Ook je werkhouding achter de computer komt aan bod. Bovendien is er aandacht voor de AVG en het omgaan met persoonsgegevens.
|
|
Professionele communicatieProfessionele communicatie
Deze module leert je professioneel communiceren met collega’s, opdrachtgevers en externe partijen. Zo leer je bijvoorbeeld doelbewust luisteren, inventariseren, adviseren, presenteren en uitleggen, overleggen en afstemmen. Daarbij is aandacht voor vorm, stijl en doel.
|
|
ProjectorganisatieProjectorganisatie
Je leert projecten organiseren, plannen en uitvoeren. Je leert bijvoorbeeld hoe je een projectdoel kunt vertalen naar een onderbouwd projectplan. Ook leer je prioriteiten stellen, een budget en activiteiten bepalen, samenwerken en een projectplan presenteren.
|
|
Zakelijk NederlandsZakelijk Nederlands
In deze module leer je o.a. over het verwerken en behandelen van e-mail en post, verslaglegging bij vergaderingen, het maken van webteksten, verslagen en instructies, het maken van rapportages en overzichten en het opstellen van uitnodigingen en leveringscondities. Ook leer je teksten redigeren en informatie analyseren en samenvatten. Daarbij stem je de communicatie altijd af op de beoogde doelgroep.
|
|
Zakelijk EngelsZakelijk Engels
In het bedrijfsleven kun je niet zonder kennis van het Engels. In deze module leer je het Engels dat je in een zakelijke omgeving nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan specifieke termen die je nodig hebt bij onderhandelingen of vergaderingen.
|
|
InformatiemanagementInformatiemanagement
In een organisatie is heel veel informatie beschikbaar. Hoe lopen informatiestromen in een organisatie eigenlijk? En hoe kun je informatie op een effectieve manier vastleggen en uitwisselen? Je ontdekt het in deze module! Ook is er aandacht voor klantcontact en zakelijke relaties.
|
|
Basiskennis marketingBasiskennis marketing
In deze module leer je belangrijke marketingbegrippen en marketinginstrumenten kennen. Zo leer je o.a. over marketingmodellen, marketingbeleid en marketingtheorieën. Ook de gedragscode voor marketingactiviteiten komt aan bod. Tot slot is er uitgebreid aandacht voor de marketingboodschap, voorlichtings-, promotie- en pr-materiaal en voor online marketing.
|
|
(Online en offline) marketingcommunicatie(Online en offline) marketingcommunicatie
In deze module duik je dieper in de verschillende vormen van marketingcommunicatie. Je start bij een marketing- of communicatievraagstuk en ontdekt hoe je vervolgens komt tot een concept voor een concreet marketingproduct of een concrete marketingactiviteit.
|
|
Marktonderzoek (en planvorming)Marktonderzoek (en planvorming)
De markt verandert continu. In deze module ontdek je hoe bedrijven kunnen reageren of inspelen op deze ontwikkelingen. Hoe kun je marktonderzoek doen? En hoe rapporteer je hierover? Ook het marketing- en communicatiebeleid wordt besproken, net als het marketingplanningsproces.
|
|
ManagementinformatieManagementinformatie
Bij het nemen van managementbeslissingen is goede informatie onmisbaar. In deze module leer je hoe je als medewerker het management kunt voorzien van die informatie. Zo is er bijvoorbeeld aandacht voor (periode)rapportages, key performance indicatoren en kengetallen, maar ook het melden van opvallende zaken en andere managementinformatie komen aan bod.
|
|
KeuzedelenKeuzedelen
De keuzedelen bieden een verbreding of verdieping van je kennis en maken het mogelijk om je opleiding nog beter aan te laten sluiten bij je wensen en interesses. Zo volg je bijvoorbeeld modules die aansluiten bij de vervolgopleiding die je wilt volgen of die je een voorsprong geven voor als je straks gaat solliciteren..
|
|
KeuzedelenKeuzedelen
Meer informatie over de beschikbare keuzedelen volgt tijdens de opleiding.
|
|