Cluster 3: Vormgeving en techniek (30 EC)
Cluster 3: Vormgeving en techniek (30 EC)
Na afronding van dit cluster kun je een probleem of vraag vertalen naar een helder geformuleerde onderzoeksvraag. Je bent in staat om gegevens
te verzamelen die nodig zijn om de onderzoeksvraag te beantwoorden en kunt deze op correcte wijze analyseren. Verder weet je hoe je profielen opstelt van
de doelgroepen waarin de wensen en behoeften duidelijk worden en beschik je over vaardigheden om een heldere rapportage te maken in woord en beeld.
|
|
|
Adobe InDesign CC 2023 Adobe InDesign CC 2023
In deze module leer je op een professionele manier documenten op te maken met behulp van Adobe InDesign. Je leert lay-outs ontwerpen voor zowel drukwerk als digitale distributie.
|
5 |
|
Adobe Photoshop CC 2023Adobe Photoshop CC 2023
In deze module leer je op een professionele manier afbeeldingen bewerken met Adobe Photoshop. Na afronding van de module kun je onder andere afbeeldingen optimaliseren, bewerken, samenvoegen en gereed maken voor zowel digitale als printtoepassingen.
|
5 |
|
Adobe Illustrator CC 2023Adobe Illustrator CC 2023
In deze module leer je op een professionele manier vectorafbeeldingen creëren en bewerken met Adobe Illustrator. Na afronding van de module kun je illustraties en grafische ontwerpen maken voor zowel digitale als drukwerktoepassingen.
|
5 |
|
Game designGame design
In deze module maak je kennis met de belangrijkste aspecten van game design. Je leert een game te ontwerpen en de keuzes die je maakt te onderbouwen in een Game Design Document. Je levert een perfect ontwerp voor de start van de gameontwikkeling. Met deze kennis en vaardigheden in huis kun je een aantrekkelijke en communicatief doeltreffende game ontwerpen voor de doelgroep.
|
5 |
|
Crossmediaal ontwerpenCrossmediaal ontwerpen
In deze module leer je hoe je een strategie en concept ontwerpt voor een consistente campagne over meerdere media heen. Daarbij komen ook het inrichten van een crossmediaal project, het proces van crossmediaal ontwerpen en de specifieke (beeld-)taal per medium aan bod.
|
5 |
|
Praktijkintegratie Vormgeving en techniekPraktijkintegratie Vormgeving en techniek
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang.
In deze opdracht schrijf je een voorstel voor een crossmediale campagne, waarbij ook een eenvoudige game wordt ingezet. Daarbij werk je verschillende crossmediale mediaproducten uit.
De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster.
|
5 |
|
Cluster 4: Corporate- en overheidscommunicatie (30 EC)
Cluster 4: Corporate- en overheidscommunicatie (30 EC)
Je hebt de verschillende vormen van marketingcommunicatie in de vingers en weet hoe je een doelmatig marketingcommunicatieplan opstelt. Je bent in staat om diverse social media tools te gebruiken bij het ontwikkelen van een mediaproduct en interactie, storytelling en beleving toe te passen. Daarnaast weet je hoe je een sterk merk creëert en ken je de mogelijkheden van Google ten aanzien van vindbaarheid, reclame maken en resultaten analyseren. Ook heb je kennis van het communicatiespeelveld binnen grote corporaties en overheidsinstanties.
|
|
|
Marketingcommunicatie Marketingcommunicatie
In deze module maak je kennis met de verschillende vormen van marketingcommunicatie, zoals sponsoring, reclame en social media. Je leert hoe je op basis van een marketingplan een marketingcommunicatieplan opstelt. Hierbij formuleer je SMART-communicatiedoelen en stel je een planmatige aanpak voor de marketingcommunicatie op. Tot slot gaat de module in op het onderscheiden en verwoorden van unieke verkoop- en aankoopargumenten, het segmenteren van de doelgroep en het positioneren van een merk, product of dienst.
|
5 |
|
Brand design & managementBrand design & management
Merken als CocaCola, Apple en MacDonald’s zijn wereldberoemd. In deze module leer je hoe een dergelijk sterk merk wordt ontwikkeld. Je doet vaardigheden op in het ontwerpen van een merk, het meten van een succes van een merk en het toepassen van merken in jouw mediaproducten.
|
5 |
|
Storytelling en belevingStorytelling en beleving
De module Storytelling en beleving heeft als doel om kennis en vaardigheden (verder) te ontwikkelen die het mogelijk maken om context en betekenis te geven aan producten, diensten en toepassingen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: hoe vertel je een verhaal, moderne storytelling, het ondergaan van storytelling, productiemiddelen, toepassingen en praktijkvaardigheden.
|
5 |
|
Online marketing en adverteren Online marketing en adverteren
Deze module behandelt verschillende vormen van owned en paid media. Welke rol spelen deze binnen de algemene marketing en in het bijzonder binnen de online funnels? Hoe kunnen ze succesvol worden ingezet? Welke tooling wordt veel gebruikt? En hoe kan de effectiviteit worden geanalyseerd? Onderwerpen die aan bod komen, zijn o.a. socialmediamarketing, zoekmachineoptimalisatie, online advertising, contentcreatie, online interactie en influencermarketing.
|
5 |
|
Corporate- en overheidscommunicatieCorporate- en overheidscommunicatie
Als CMD’er krijg je waarschijnlijk te maken met grote corporaties of overheidsinstanties als opdrachtgever. In deze module komen de communicatieaspecten die binnen dergelijke organisaties relevant zijn aan bod. Je leert hoe je het speelveld binnen en buiten deze organisaties analyseert en hoe je hierop inspeelt in de communicatie-uitingen. Ook is er aandacht voor de opbouw van een communicatie-afdeling en de totstandkoming van de communicatieplanning binnen grote organisaties en overheidsinstanties.
|
5 |
|
Praktijkintegratie Corporate- en overheidscommunicatiePraktijkintegratie Corporate- en overheidscommunicatie
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang.
In deze opdracht schrijf je een voorstel voor het versterken van een corporate merk. Onderwerpen die daarbij aan de orde komen, zijn branding, storytelling, corporate communicatie, social media en Google.
De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster.
|
5 |
|
Cluster 5: Media-advies en projectmanagement (30 EC)
Cluster 5: Media-advies en projectmanagement (30 EC)
Je bent in staat om een communicatie- of multimediaproject in termen van tijd, budget, middelen en kwaliteit te plannen en te monitoren.
Je past hierbij verschillende projectmethodieken toe en zorgt dat iedereen binnen het team gemotiveerd is. Verder ben je je bewust van de ethische en maatschappelijke
consequenties van jouw werkzaamheden en weet je hiernaar te handelen.
|
|
|
Projectmanagement - AgileProjectmanagement - Agile
Je leert over agile werken en denken. Daarbij ligt de nadruk op de Scrum methode, maar ook methodes komen aan bod.
|
5 |
|
Mediapsychologie en -sociologie Mediapsychologie en -sociologie
In deze module maak je kennis met een psychologisch en sociologisch kader om naar de interactie tussen media en samenleving te kijken. Je leert deze interactie te analyseren en bewust om te springen met psychologisch en sociale factoren. Hierdoor kun je communicatie-uitingen doelmatiger inrichten, vormgeven en verspreiden.
|
5 |
|
User research User research
Het doel van deze module is om je fundamentele onderzoeksvaardigheden te leren en deze toe te passen binnen de context van user research. Onderwerpen die aan bod komen zijn: de ontwerpfase, dataverzameling, analyse, statistiek, segmentatie, rapportage en persona’s.
|
5 |
|
EntrepreneurshipEntrepreneurship
Deze module gaat over het vinden, ontwikkelen en evalueren van mogelijkheden voor nieuwe ondernemingen en het vernieuwen van bestaande producten en processen. Daarbij is zowel aandacht voor nieuwe organisaties (start ups) als voor vernieuwingen in bestaande organisaties. Welke skills heb je nodig om dit tot een succes te maken?
|
5 |
|
Mvo en ethiekMvo en ethiek
Mediaproducten kunnen een grote impact hebben. Dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Deze module gaat in op het begrippenkader waarmee je kunt bepalen welke verantwoordelijkheden een organisatie in de samenleving heeft, en of een communicatie-uiting in het licht daarvan al dan niet ethisch / maatschappelijk verantwoord is.
|
5 |
|
Praktijkintegratie Media-advies en projectmanagement Praktijkintegratie Media-advies en projectmanagement
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang.
Deze opdracht is gericht op het uitvoeren van een onderzoek naar een actueel vraagstuk op gebied van media en maatschappij. Op basis daarvan stel je een advies op waarbij je nadrukkelijk ingaat op de ethische aspecten.
De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster.
|
5 |
|
Cluster 6: Minor Mediadesign en -creatie (30 EC)
Cluster 6: Minor Mediadesign en -creatie (30 EC)
Je kunt 3D-animatie, kleur, audio en video effectief toepassen in je ontwerpen en bent in staat om eenvoudige apps en games te realiseren. Daarnaast ben je op de hoogte van de verschillende kunststromingen en -stijlen door de jaren heen en kun je deze kennis toepassen in je eigen ontwerpen.
|
|
|
Immersive mediaImmersive media
In deze module leer je VR, AR en MR toepassingen voor opdrachtgevers te conceptualiseren binnen de context van brand design en educatie. Daarnaast leer je een 3D object, scene of animatie te ontwikkelen binnen Cinema 4D. Tot slot kun je een proof of concept opleveren met gebruik making van een techniek naar keuze, bijvoorbeeld WebGL, HTML5 canvas, threeJS, Babylon, Unity of Unreal engine.
|
5 |
|
VideoproductieVideoproductie
In deze module doorloop je het volledige productieproces. Je leert producties begeleiden, maar ook zelf uitvoeren. Na afronding kun je o.a. het doel van een video formuleren, scripts schrijven, een storyboard ontwerpen, draaiboeken en productieplannen schrijven en opnames monteren. Ook is het aandacht voor briefings, budgettering en kwaliteitscontrole.
|
5 |
|
Game developmentGame development
Je leert hoe je op basis van een game design een game tot stand brengt. Er is aandacht voor het productieproces en je gaat zelf aan de slag met het bouwen, testen en optimaliseren van een eenvoudige game.
|
5 |
|
App design and development App design and development
Deze module leert je zelf een eenvoudige app te ontwerpen en ontwikkelen. Hierbij wordt een ontwikkelomgeving gebruikt die het mogelijk maakt om apps voor zowel het iOS-platform als voor Android te ontwikkelen. Je leert o.a. over user experience en interface design, beveiliging, koppeling met de externe omgeving, testen en publiceren.
|
5 |
|
ContentmarketingContentmarketing
Het bieden van relevante mediacontent wordt steeds belangrijker om een publiek te vinden en te binden aan een organisatie. In deze module maak je kennis met contentmarketing. Je leert welke verschillende vormen, toepassingsgebieden en contenttoepassingen er zijn. Ook leer je hoe je hier zelf een plan voor kunt opstellen en leer je zelf relevante content (bijvoorbeeld in de vorm van een vlog of een blog) maken.
|
5 |
|
Praktijkintegratie Mediadesign en -creatie - VerdiepingPraktijkintegratie Mediadesign en -creatie - Verdieping
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang.
In deze opdracht crëeer je, samen met partijken en belanghebbenden uit je beroepspratkijk op omgeving, diverse mediaproducten die met elkaar samenhangen en elkaar versterken. Waar mogelijk gebruik je daarbij een casus uit je beroepspraktijk om omgeving (vrijwilligerswerk, vriendenkring of maatschappelijk vraagstuk). Je zet hierbij in ieder geval bewegend beeld en geluid in en past dit toe in een zelf ontworpen game of app. Ook creëer je zelf een vlog.
De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster.
|
5 |
|
Cluster 6: Minor Communicatie in overheid- en corporate context (30 EC)
Cluster 6: Minor Communicatie in overheid- en corporate context (30 EC)
Je kunt grote corporaties en overheidsinstanties adviseren over communicatiegerelateerde onderwerpen als reputatiemanagement. Je bent in staat om een media- en contentstrategie op te stellen die past binnen het marketingcommunicatieplan. Ook ken je de verschillende vormen en toepassingsgebieden van contentmarketing en ben je op de hoogte van de mogelijkheden van big data.
|
|
|
Mediastrategie Mediastrategie
In de module Mediastrategie leer je om een mediastrategie te schrijven, beoordelen, en effectief uit te voeren binnen het gestelde marketingcommunicatieplan.
|
5 |
|
Identiteit en imago Identiteit en imago
In deze module verwerf je conceptuele vaardigheden met betrekking tot het analyseren van de begrippen identiteit en imago, waardoor je enerzijds adviezen kunt geven in reputatiemanagement van een organisatie en anderzijds een basis van een gewenst imago kunt creëren. Je kunt hierdoor optreden als gesprekspartner van opdrachtgevers ten aanzien van communicatiegerichte werkzaamheden.
|
5 |
|
ContentmarketingContentmarketing
Om een publiek te vinden en te binden aan een organisatie is aansprekende, voor de klant relevante mediacontent steeds belangrijker. In deze module maak je kennis met contentmarketing. Je leert niet alleen de verschillende vormen en toepassingsgebieden kennen, maar gaat ook zelf aan de slag met het maken van relevante content.
|
5 |
|
Media consultancyMedia consultancy
In deze module verdiep je je in adviesvaardigheden binnen het beroepenveld. Onderwerpen die aan bod komen zijn: de rol van een mediaconsultant, contractering, het opstellen van een contentstrategie, het inzetten van communicatiekanalen en de implementatie.
|
5 |
|
Data analytics en marketingcommunicatie Data analytics en marketingcommunicatie
In deze module leer je om op basis van de customer journey relevante data te verzamelen. Ook het analyseren en duiden van deze data komt uitgebreid aan bod. Bovendien leer je je inzichten op een aantrekkelijke manier presenteren aan stakeholders.
|
5 |
|
Praktijkintegratie Verdieping corporate en overheidscommunicatiePraktijkintegratie Verdieping corporate en overheidscommunicatie
In de praktijkintegratie-module pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster.
|
5 |
|
Cluster 6: Minor Multimediamanagement (30 EC)
Cluster 6: Minor Multimediamanagement (30 EC)
Je bent in staat om op een procesmatige, projectmatige en organisatorische manier een dialoog tussen de verschillende belanghebbenden in een multimediaproject te faciliteren en coördineren. Je hebt kennis van accountmanagement en mediarecht en kunt daadkrachtig optreden bij klachten en conflicten. Bovendien kun je advies uitbrengen rond het opstellen van media- en contentstrategieën en ondersteunen bij de implementatie.
|
|
|
MediastrategieMediastrategie
In de module Mediastrategie leer je om een mediastrategie te schrijven, beoordelen, en effectief uit te voeren binnen het gestelde marketingcommunicatieplan.
|
5 |
|
Media consultancyMedia consultancy
In deze module verdiep je je in adviesvaardigheden binnen het beroepenveld. Onderwerpen die aan bod komen zijn: de rol van een mediaconsultant, contractering, het opstellen van een contentstrategie, het inzetten van communicatiekanalen en de implementatie.
|
5 |
|
Projectmanagement - IPMA-DProjectmanagement - IPMA-D
Je maakt kennis met de theoretische en praktische kanten van projectmanagement volgens de IPMA-methode. Er is o.a. aandacht voor het begeleiden van projectteams, interactie, persoonlijke effectiviteit en het beheersen van aspecten als kosten, tijd en kwaliteit gedurende een project. De opleiding Projectmanagement bereidt perfect voor op het examen IPMA, niveau D.
|
5 |
|
Accountmanagement en relatiebeheerAccountmanagement en relatiebeheer
De module Accountmanagement geeft een basis voor het opstellen van een accountplan en het geven van leiding aan een accountteam. Het vakgebied wordt behandeld vanuit een strategische invalshoek. Je leert o.a. zelfstandig commerciële analyses uitvoeren, een klantgerichte waardepropositie presenteren en verkoopgesprekken houden.
|
5 |
|
Adviesvaardigheden - AdvancedAdviesvaardigheden - Advanced
In deze module leer je effectief adviseren. Daarbij is o.a. aandacht voor het adviesproces, adviesmodellen en -methoden en acceptatiestratiegieën. Ook is ruimschoots aandacht voor je communicatieve vaardigheden.
|
5 |
|
Praktijkintegratie Verdieping multimediamanagementPraktijkintegratie Verdieping multimediamanagement
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang.
In deze opdracht ga je een daadwerkelijke opdracht uitvoeren voor een mediaproject (inclusief een adviestraject) voor een opdrachtgever uit je beroepspraktijk of omgeving (vrijwilligerswerk, vriendenkring of maatschappelijk vraagstuk).
Je voert hierbij zelf een intakegesprek voor de opdracht met je opdrachtgever, doet onderzoek naar het onderliggende vraagstuk en brengt op basis daarvan een advies uit voor de aanpak van het vraagstuk. Na akkoord van de opdrachtgever op het advies schrijf je een projectplan voor een project om op basis van dit advies te komen tot een oplossing voor het vraagstuk.
De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster.
|
5 |
|
Cluster 6: Minor Front-End Developer (30 EC)
Cluster 6: Minor Front-End Developer (30 EC)
Je leert om datagedreven user interfaces ten behoeve van webbased user interfaces te ontwerpen, bouwen, testen, beoordelen en implementeren. Ook kun je daarbij interactiemogelijkheden creëren. Je leert bijvoorbeeld:
- webpagina’s structureren middels HTML;
- webpagina’s te voorzien van opmaak middels CSS;
- interactiviteit toe te voegen door middel van Javascript, JQuery en Ajax;
- connectie te leggen met de benodigde data vanuit de webtoepassing middels MySQL;
- datagedreven en interactieve webpagina’s te genereren door middel van het programmeren van PHP;
- webapplicaties op basis van ASP.NET MVC te ontwerpen, implementeren en onderhouden, op basis van de bijbehorende applicatiearchitectuur en beveiligingsaspecten;
- een vertaling in de vorm van een functioneel en technisch ontwerp te maken van een communicatief doel naar een correct werkende en gebruikersvriendelijke datagedreven en interactieve webinterface.
|
|
|
HTML en CSSHTML en CSS
In deze module leer je statische responsive websites maken voor in een professionele/zakelijke omgeving die voldoen aan de W3C richtlijnen. Dit doe je met behulp van HTML en CSS.
|
5 |
|
Programmeren in JavaScript Programmeren in JavaScript
Na afronding van deze module ben je in staat om de kenmerken van Javascript te benoemen (platformonafhankelijk, zowel client side als server side te gebruiken) en zelf syntactisch correcte en foutloos werkende Javascript-code te schrijven die interacteert met (X)HTML-code.
|
5 |
|
PHP en MySQLPHP en MySQL
In deze module leer je PHP en MySQL installeren, configureren en beheren. Ook leer je syntactisch correcte en foutloos werkende PHP- en MySQL-code schrijven die integreert met (X)HTML-code.
|
5 |
|
Infographics en datavisualisatieInfographics en datavisualisatie
Deze module gaat over datavisualisatie en infographics. Beide technieken hebben tot doel informatie helder en begrijpelijk te presenteren zonder bias, of misschien juist wel met een bias, afhankelijk van je communicatiedoel. Als je mensen wil overtuigen en beïnvloeden, wil sturen naar een bepaalde keuze, dan is het gebruiken van een bias wel zo handig, of in ieder geval belangrijk te voorkomen dat er geen negatieve bias ontstaat.
|
5 |
|
Front-end frameworksFront-end frameworks
In deze module ontwikkel je zelfstandig of binnen een multidisciplinair team een front-end webapplicatie die communiceert met een Web API, gebruikmakend van een relevant front-end framework. Je houdt hierbij rekening met aspecten als onderhoudbaarheid, schaalbaarheid, beveiliging, performance en usability (user experience).
|
5 |
|
Praktijkintegratie Front-end DevelopmentPraktijkintegratie Front-end Development
In de praktijkintegratie-module pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster. In deze opdracht ga je een interactieve en data-gedreven webtoepassing realiseren, testen en optimaliseren die gebruik maakt van HTML, CSS, Javascript en/of AJX en PHP/MySQL. Het doel hiervan is het oplossen van een communicatievraagstuk uit de praktijk.
|
5 |
|
Cluster 6: Minor AICluster 6: Minor AI
Deze minor richt zich op het verkennen van de fundamentele concepten, ethische overwegingen en praktische toepassingen van AI. Je gaat je verdiepen in verschillende aspecten van AI, zoals machine learning, neurale netwerken, natuurlijke taalverwerking en cognitieve psychologie. Ook krijg je de kans om te experimenteren met verschillende AI-technieken en ga je hun toepassingen in uiteenlopende domeinen te verkennen.
|
30 |
|
AI Fundamentals AI Fundamentals
Deze module biedt een inleiding in de basisprincipes van kunstmatige intelligentie. Zo is er aandacht voor machine learning, neurale netwerken, natuurlijke taalverwerking en andere essentiële onderwerpen. Ook leer je over de geschiedenis van AI, verschillende toepassingen er waar deze voor te gebruiken zijn. Ook ga je zelf verschillende tools gebruiken.
|
5 |
|
Ethics, Fairness and Explanation in AI Ethics, Fairness and Explanation in AI
Deze module gaat in op de ethische, eerlijke en transparante aspecten van kunstmatige intelligentie. Je wordt uitgedaagd om na te denken over de complexe ethische kwesties die ontstaan uit het gebruik van AI-technologieën in diverse contexten. Je leert de impact van AI op individuen, gemeenschappen en de samenleving kritisch evalueren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. privacy en data-ethiek, vooroordelen en data-ethiek, de transparantie van de systemen en de regelgeving omtrent AI.
|
5 |
|
Cognitive Psychology for AI Cognitive Psychology for AI
In deze module verdiep je je in cognitieve psychologie en hoe deze principes kunnen worden toegepast op de ontwikkeling van AI. Daarbij leer je o.a. over menselijke denkprocessen, cognitieve mechanismen en de toepassing ervan bij het ontwerpen en verbeteren van AI-systemen.
|
5 |
|
Introduction to Machine LearningIntroduction to Machine Learning
Deze module biedt een inleiding in de basisprincipes van machine learning en laat zien hoe deze worden toegepast in het domein van kunstmatige intelligentie (AI). De module behandelt onbegeleide en semi-begeleide leermodellen en leert je hoe je eenvoudige algoritmen voor taken zoals classificatie en regressie kunt gebruiken.
|
5 |
|
Deep LearningDeep Learning
Deze module gaat over geavanceerde technieken in deep learning. Je leert o.a. over neurale netwerken met meerdere lagen, complexe algoritmen voor taken zoals beeld- en spraakherkenning, natuurlijke taalverwerking en generatieve modellering.
|
5 |
|
Praktijkintegratie AI Praktijkintegratie AI
In deze module pas je de opgedane kennis toe in een praktische context.
|
5 |
|
Cluster 7: Praktijk (30 EC)
Cluster 7: Praktijk (30 EC)
Tijdens de stage leer je werken in de praktijk, voer je praktijkopdrachten uit en ontwikkel je belangrijke vaardigheden. Bij de start van de stage wordt een stageplan gemaakt, waarin de leerdoelen op het niveau van de algemene hbo-competenties zijn opgenomen. Tijdens de stage zijn er twee functioneringsgesprekken over de voortgang/realisatie van het stageplan. Ter afronding van de stage wordt een stageverslag geschreven.
|
30 |
|
Cluster 8: Afstuderen (30 EC)
|
|
|
PortfolioPortfolio
Gedurende de gehele opleiding leg je een digitaal portfolio in. Hierin maak je je ontwikkeling inzichtelijk. Bij het portfolio krijg je ondersteuning van de opleidingscoach.
|
5 |
|
MediarechtMediarecht
Je doet inzicht op in diverse aspecten van het communicatie- en mediarecht. Je leert de regels en wetten kennen en toepassen. Onderwerpen zijn o.a. pers, omroep, telecommunicatie, internet, toegang tot informatie, commerciële uitingen en onrechtmatige uitingen.
|
5 |
|
AfstudeeropdrachtAfstudeeropdracht
Met de afstudeeropdracht toon je aan dat je beschikt over hbo-bachelor niveau. De afstudeeropdracht is een praktijkonderzoek. Je gaat hierbij de geleerde theoretische kennis in de praktijk brengen.
|
20 |
|
Totaal hoofdfase |
180 |
|
Totaal HBO-bachelor Communication and multimedia design |
240 |
|