Toon 0 resultaten

Betalen

Op deze pagina vind je alle informatie over de betaalmogelijkheden bij de LOI. Ook lees je hoe je wijzigingen door kunt geven en wat je kunt doen als het niet lukt om op tijd te betalen. Wordt jouw vraag op deze pagina niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via de knop onderaan deze pagina.

Betaalmogelijkheden

Bij inschrijving voor een LOI-opleiding geef je aan op welke manier en in hoeveel termijnen je het verschuldigde bedrag wilt betalen. Je keuze heeft geen invloed op de voorwaarden om een opleiding te herroepen of beëindigen. Deze zijn in alle gevallen gelijk.

Betalingstermijnen

Er zijn drie mogelijkheden:

  • Betaling ineens: dit kan bij alle opleidingen. Je ontvangt 3% betalingskorting op het lesgeld.
  • Betaling per jaar: deze keuze is alleen beschikbaar bij meerjarige opleidingen. Je ontvangt 3% betalingskorting op het lesgeld.
  • Betaling per maand: je betaalt het verschuldigde bedrag in maandelijkse termijnen. Er geldt in dit geval geen betalingskorting. Het aantal termijnen is over het algemeen gelijk aan het aantal maanden studieduur. Bij HBO-bachelors gelden 36 of 48 betaaltermijnen (dit staat vermeld op de opleidingspagina).

Via automatische incasso of per overschrijving

Je kunt het les- en examengeld betalen via automatische incasso of per overschrijving. Automatische incasso is een handige betaalmethode, zeker als je gekozen hebt voor betaling per maand. Het scheelt je veel werk omdat je niet iedere maand een betaalopdracht hoeft klaar te zetten. Als je bij inschrijving al gekozen hebt voor overschrijving, kun je helaas niet meer overschakelen naar automatische incasso.

Te veel betaald?

Een eventueel teveel betaald bedrag zal door ons gerestitueerd worden.

Rekening en overzicht betalingen

Na inschrijving ontvang je één factuur. Hierop staan de verschuldigde bedragen en de betaaltermijnen. Bij meerjarige opleidingen ontvang je bij aanvang van het nieuwe studiejaar de volgende factuur.

Wil je je betalingen inzien? Op LOI Campus onder ‘Zelf regelen’ vind je een actueel overzicht van de status van je betalingen.

Wijzigen betaalgegevens

Wil je een wijziging aan ons doorgeven? Hieronder lees je wat er mogelijk is.

Van automatische incasso naar overschrijving

Heb je bij inschrijving gekozen voor automatische incasso en wil je dit wijzigen naar overschrijving? Dat kan heel gemakkelijk via LOI Campus. Kies voor ‘Zelf regelen’ en vervolgens voor ‘Mijn betalingen - Betaalgegevens’.

Tip! Plan de betalingen meteen in de betaal-app van je bank. Zo voorkom je dat je vergeet te betalen.

Van overschrijving naar automatische incasso

Het is helaas niet mogelijk om de betaalwijze te wijzigen van bankoverschrijving naar automatische incasso.

Gewijzigd rekeningnummer

Wanneer je hebt gekozen voor automatische incasso is het niet mogelijk om je rekeningnummer te wijzigen. Heb je een ander rekeningnummer? Pas dan je betaalwijze aan van automatische incasso naar overschrijving. Dit doe je heel gemakkelijk via LOI Campus. Kies voor ‘Zelf regelen’ en vervolgens voor ‘Mijn betalingen - Betaalgegevens’.

Heb je bij inschrijving gekozen voor overschrijving, dan is het niet nodig om een gewijzigd rekeningnummer aan ons door te geven.

Wijzigen factuuradres

Het is momenteel helaas niet mogelijk om na inschrijving je factuuradres te wijzigen. Heb je je korter dan 14 dagen geleden ingeschreven? Dan kun je je inschrijving herroepen en je opnieuw, met de juiste gegevens, inschrijven. Is je inschrijving langer dan 14 dagen geleden? Neem dan contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina.

Betalingstermijn

Wanneer moet je betalen? En wat gebeurt er als je te laat bent? Hier maken we duidelijke afspraken over, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Betalen binnen 14 dagen

De betalingstermijn die de LOI hanteert is 14 dagen. Deze termijn gaat in vanaf de startdatum van je opleiding. Heb je je bijvoorbeeld ingeschreven op 1 maart met als startdatum 10 maart? Dan moet je betaling bij ons binnen zijn vóór 24 maart.

Vergeten te betalen?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je een keer vergeet te betalen. Geen punt, we sturen je vanzelf een geheugensteuntje om je betaling alsnog te voldoen. Wanneer je iets te laat bent met betalen, heeft dat geen consequenties voor (de toegang tot) je opleiding.

Betalingsregeling treffen

Privé- of werkomstandigheden kunnen veranderen, waardoor het soms lastig kan zijn om aan de maandelijkse verplichting te voldoen. We denken graag met je mee over een oplossing. Bijvoorbeeld door het treffen van een betalingsregeling. Hiermee kan het maandelijks te betalen bedrag zo bepaald worden dat het wél in je financiële planning past en je je opleiding kunt vervolgen. Je kunt hiervoor een verzoek indienen via het contactformulier onderaan deze pagina. Bij het indienen van dit verzoek kun je zelf al aangeven welk bedrag per maand beter zou passen.

Wat gebeurt er als je niet of veel te laat betaalt?

Bij een betalingsachterstand zul je van ons geheugensteuntjes en herinneringen ontvangen. Als je niet of veel te laat betaalt of er niet voor gekozen hebt een betalingsregeling te treffen kan dat grote gevolgen hebben:

  • Je wordt uitgeschreven voor de opleiding. Dit betekent dat je je opleiding niet meer kunt vervolgen.
  • Er zal een eindafrekening opgesteld worden conform artikel 14 van onze algemene voorwaarden (kijk voor meer informatie op loi.nl/toelichting-tussentijds-beeindigen).
  • De vordering die we op je hebben zal worden overgedragen aan een incassobureau. Hier zullen extra (incasso)kosten bijkomen.

Let op! Als je eenmaal bent uitgeschreven voor je opleiding is het niet meer mogelijk om deze later te hervatten. Alle eventuele studievoortgang zal verloren gaan. Voorkom dus dat je in deze situatie komt door tijdig contact met ons op te nemen.

Contact

Heb je een vraag over je betaling en is deze hier nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via de onderstaande button.

Ook voor het aanvragen van een betalingsregeling kun je via de onderstaande button contact met ons opnemen.

Stel een vraag

Service en contact