Mediastrategie
In de module Mediastrategie leer je om een mediastrategie te schrijven, beoordelen, en effectief uit te voeren binnen het gestelde marketingcommunicatieplan.
Media consultancy
In deze module verdiep je je in adviesvaardigheden binnen het beroepenveld. Onderwerpen die aan bod komen zijn: de rol van een mediaconsultant, contractering, het opstellen van een contentstrategie, het inzetten van communicatiekanalen en de implementatie.
Projectmanagement IPMA-D
Je maakt kennis met de theoretische en praktische kanten van projectmanagement volgens de IPMA-methode. Er is o.a. aandacht voor het begeleiden van projectteams, interactie, persoonlijke effectiviteit en het beheersen van aspecten als kosten, tijd en kwaliteit gedurende een project. De opleiding Projectmanagement bereidt perfect voor op het examen IPMA, niveau D.
Accountmanagement en relatiebeheer
De module Accountmanagement geeft een basis voor het opstellen van een accountplan en het geven van leiding aan een accountteam. Het vakgebied wordt behandeld vanuit een strategische invalshoek. Je leert o.a. zelfstandig commerciële analyses uitvoeren, een klantgerichte waardepropositie presenteren en verkoopgesprekken houden.
Adviesvaardigheden - Advanced
In deze module leer je effectief adviseren. Daarbij is o.a. aandacht voor het adviesproces, adviesmodellen en -methoden en acceptatiestrategieën. Ook is ruimschoots aandacht voor je communicatieve vaardigheden.
Praktijkintegratie Verdieping multimediamanagement
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang.
In deze opdracht ga je een daadwerkelijke opdracht uitvoeren voor een mediaproject (inclusief een adviestraject) voor een opdrachtgever uit je beroepspraktijk of omgeving (vrijwilligerswerk, vriendenkring of maatschappelijk vraagstuk).
Je voert hierbij zelf een intakegesprek voor de opdracht met je opdrachtgever, doet onderzoek naar het onderliggende vraagstuk en brengt op basis daarvan een advies uit voor de aanpak van het vraagstuk. Na akkoord van de opdrachtgever op het advies schrijf je een projectplan voor een project om op basis van dit advies te komen tot een oplossing voor het vraagstuk.