De opleiding bestaat uit de volgende modules:
Oriëntatie officemanagement
In deze module leer je op welke wijze officemanagement is georganiseerd binnen organisaties en hoe officemanagement kan leiden tot een betere dienstverlening aan mens en organisatie. Hoe kun je als professional de organisatie ondersteunen en een bijdrage leveren aan het management, de directie, een team of afdeling? En over welke competenties moet een officemanager beschikken?
Effectief communiceren
In deze module leer je je mondeling en schriftelijk correct en effectief uit te drukken. Je bent in staat een tekst te begrijpen, te produceren of samen te vatten binnen een steeds intercultureler wordende context.
Oriëntatie facility management
Je leert de verschillende aspecten van facilitymanagement kennen. Zo is er aandacht voor huisvesting, gebouwonderhoud en services zoals catering, inkoop, en beveiliging. Je leert hoe je hierbij continu rekening houdt met gast, klant medewerker en de financiële middelen.
Communicatie
De module Communicatie is praktijkgericht en breed van opzet. Onderwerpen die aan bod komen, zijn de rol van communicatie binnen een organisatie, communicatiemanagement, interne en externe communicatie, corporate- en marketingcommunicatie, het communicatieplan en ethiek.
Praktijkintegratie Inleiding officemanagement
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang.
Deze opdracht is gericht op het formuleren van een functieprofiel van de officemanager. Je houdt rekening met de ontwikkelingen in de samenleving, het vakgebied en de organisatie.