HBO-programma Customer experience specialist

  • Flexibel studeren
  • Je docent is altijd bereikbaar
Beoordeling LOI:

€ 275,00 p/m Meer informatie

HBO-programma Customer experience specialist

Bij customer experience (ook wel CX genoemd) draait alles om het creëren van een excellente klantbeleving. CX gaat dan ook verder dan CRM en is dé manier om te zorgen... Lees meer

Bij customer experience (ook wel CX genoemd) draait alles om het creëren van een excellente klantbeleving. CX gaat dan ook verder dan CRM en is dé manier om te zorgen voor een hogere tevredenheid, terugkerende klanten en betere resultaten! In deze opleiding leer je de klantbeleving optimaliseren. Je leert o.a. over customer insights en personalisatie, waardepropositie ontwerp en customer loyalty engagement. Kennis van CX is veelgevraagd. Deze opleiding is dus een waardevolle aanvulling op je cv!

Over deze opleiding

Infomercial HBO-programma
  • Praktijkgericht en direct toepasbaar
  • Geen vooropleiding nodig
  • Inclusief vakliteratuur
  • Begeleiding door ervaren professionals
Bel 071 – 545 1234
  • Vragen of persoonlijk advies?
  • Telefoon Bel 071 - 545 1234
  • Whatsapp WhatsApp
  • Kalender Adviesgesprek
  • Mail Stuur een e-mail
  • Help Veelgestelde vragen
Uitgebreide opleidingsinformatie

Algemene informatie

In het HBO-programma Customer experience specialist verdiep je je in een van de belangrijkste onderwerpen voor hedendaagse marketeers. Bij customer experience (ook wel CX genoemd) draait alles om het creëren van een excellente klantbeleving. CX gaat dan ook verder dan CRM en is dé manier om te zorgen voor een hogere tevredenheid, terugkerende klanten en betere resultaten!

Met deze opleiding doe je de kennis en vaardigheden op die je nodig hebt om de klantbeleving te optimaliseren. Je leert o.a. over customer insights en personalisatie, waardepropositie ontwerp en customer loyalty engagement. Daarbij pas je het geleerde meteen toe in verschillende praktijkgerichte opdrachten.

Kennis van CX is veelgevraagd op de arbeidsmarkt. Het HBO-programma Customer experience specialist vormt dan ook een zeer waardevolle aanvulling op het cv van zowel beginnende als meer ervaren marketeers.

Vraag de studiegids aan

  • Alle informatie over je opleiding.
  • Meer over studeren bij de LOI.
  • Binnen enkele minuten in je mailbox.
Studiegids aanvragen

Daarom kies je voor de opleiding HBO-programma Customer experience specialist

  • Sterk praktijkgericht, direct toepasbaar.
  • In korte tijd aantoonbare kennis op HBO-niveau.
  • Flexibel via thuisstudie, goed te combineren met een baan.
  • Veelgevraagde kennis, waardevolle toevoeging op je cv.
  • Inclusief alle benodigde vakliteratuur, geen extra kosten.
  • Begeleiding door professionals met veel ervaring in de praktijk.
  • Geen vooropleiding vereist.
  • Biedt mogelijkheid tot vrijstelling bij de volledige bacheloropleiding Commerciële Economie.

Wat is een kort HBO-programma?

Wil je wel kennis op HBO-niveau opdoen, maar geen vierjarige opleiding volgen? Dan is een kort HBO-programma de ideale keuze. In korte tijd verdiep je je gericht in een onderwerp en behaal je een waardevol diploma.

Een kort HBO-programma bestaat uit één of meerdere modules uit een volledige bacheloropleiding of Associate degree (Ad). Je profiteert dan ook van dezelfde kwaliteit. En wil je later alsnog de bachelor of Ad volgen? Dan kun je het diploma inbrengen om vrijstelling aan te vragen voor de inhoudelijk overeenkomende module(s).

Doelgroep en toelating

Hulp bij je studiekeuze?

Heb je nog vragen of wil je advies over je studiekeuze? We helpen je graag in een persoonlijk telefonisch gesprek.

Plan je adviesgesprek

Doelgroep en beroep

Het HBO-programma Customer experience specialist is bestemd voor beginnende en meer ervaren marketeers die hun vakkennis up-to-date willen houden of uit willen breiden. Kennis van CX is veelgevraagd op de arbeidsmarkt. Het diploma vormt dan ook een zeer waardevolle aanvulling op je cv.

Toelating

Om deze opleiding te kunnen volgen, heb je geen specifieke vooropleiding nodig.

Inhoud van de opleiding

Inhoud van de opleiding HBO-programma Customer experience specialist

De opleiding biedt een breed programma waarin de totale klantbeleving aan bod komt. Van het kennen van je klant, tot het creëren van waarde voor je klant en tot slot het vasthouden van je klant.

De opleiding bevat de volgende modules:

Customer insights & personalisatie
Bij customer insights draait het om het beschrijven, verklaren en voorspellen van consumentengedrag. Klanten zijn minder loyaal en de concurrentie wordt steeds groter. Het kennen van je klant wordt dan ook steeds belangrijker. Deze module leert je zowel de externe factoren als de interne drijfveren van je (potentiële) klant in kaart brengen. Op basis van deze inzichten stel je vervolgens persona’s en scenario’s op voor de manier waarop de consument de verschillende fasen van het beslissingsproces naar verwachting zal doorlopen. Waardevolle informatie die je in staat stelt om gepersonaliseerde marketinginstrumenten in te zetten en daarmee resultaten te verbeteren.

Waardepropositie Ontwerp
Het waardepropositie Ontwerp-model is een belangrijk instrument om te komen tot producten die écht aansluiten bij de behoefte van je klant. In deze module leer je om een nieuw product of een nieuwe dienst te ontwikkelen op basis van een gevalideerde klantwaarde propositie. Daarbij maak je gebruik van de methodieken en hulpmiddelen uit het Waardepropositie Ontwerp-model. Onderwerpen die aan bod komen, zijn o.a. het Klantprofiel model, het Value Map model, het Waarde Propositie Canvas, het testen van prototypes en het Business Model Canvas.

Customer loyalty engagement
Trouwe en betrokken klanten zijn goud voor je organisatie. In deze module leer je zelfstandig een customer loyalty engament-plan opstellen. Je leert bijvoorbeeld over verschillende strategieën en tactieken, analyses en klantwaarde, KPI’s en rapportage. Ook is er aandacht voor de plaats die customer loyalty engagement inneemt binnen de totale marketing én maak je kennis met de nieuwste trends en ontwikkelingen.

Inclusief vakliteratuur

Alle benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen.

Examens en diploma

Wij werken bij deze opleiding samen met Diplomasafe.

Mogelijke vervolgopleidingen

Na afronding zijn er diverse vervolgopleidingen mogelijk. Zo is de bacheloropleiding HBO Commerciële Economie een logische keuze. Het behaalde diploma kan vaak worden ingebracht om vrijstelling aan te vragen voor de inhoudelijk overeenkomende modules. Voor dit HBO-programma gaat het in totaal om ongeveer 15 studiepunten (EC).

Succesvolle afronding van dit korte HBO-programma geeft recht op toelating tot elke bachelor of Associate degree van LOI Hogeschool, mits je op het moment van doorstromen 21 jaar of ouder bent. Houd er wel rekening mee dat er voor het deelnemen aan een HBO-bacheloropleiding aanvullende (wettelijke) toelatingsvoorwaarden kunnen gelden.

Studiemethode en begeleiding

Online

Bij LOI studeer je volledig op jouw manier: waar, wanneer en hoe snel je wilt. Door flexibel online studeren kun je je opleiding gemakkelijk combineren met werk en privé. Je krijgt begeleiding van ervaren docenten die altijd voor je klaar staan.

In de persoonlijke online leeromgeving, LOI Campus, volg je gemakkelijk je voortgang. Je hebt direct contact met docenten en medestudenten en je vindt er handige online tools die je helpen om slim en doelgericht te studeren.

  • Starten kan iedere dag.
  • Studeer waar, wanneer en hoe snel je wilt.
  • Altijd online begeleiding door ervaren docenten.
  • Overzicht en houvast met LOI Campus.
  • Optimaal te combineren met werk en privé. 

Studeren vanuit het buitenland

Ook vanuit het buitenland kun je zonder problemen aan de slag. Contact met docenten en medestudenten loopt gewoon via internet. Houd er wel rekening mee dat de meeste examens alleen in Nederland plaatsvinden (flexibele examens deels ook in Paramaribo en Willemstad).

Ook eventuele fysieke contact- of praktijkdagen worden uitsluitend in Nederland georganiseerd. Deze zijn soms verplicht, maar de data worden altijd ruim op tijd bekendgemaakt, zodat je je reis goed kunt plannen.

Kijk voor meer informatie bij de veelgestelde vragen.

Leren van professionals met veel ervaring

Je krijgt altijd online begeleiding. Onze docenten hebben ruime ervaring in vakgebied van je opleiding. Zij weten precies wat er in de praktijk belangrijk is en gebruiken die kennis om jou te begeleiden..

Studieduur en kosten

Kostenoverzicht ontvangen?

  • Ideaal bij het gesprek met je werkgever.
  • Alle kosten overzichtelijk bij elkaar.
  • Handig bij je studiekeuze.
Nu aanvragen

Kosten

Omschrijving Bedrag
Collegegeld Online 7 x € 275,00
Examengeld LOI 7 x € 79,00
Inschrijfkosten en dossiervorming € 75,00 (éénmalig)

Betaalopties LOI

  • Betaling per maand
  • Betaling in één keer of per jaar (met 3% korting)

Goed om te weten

  • Langer studeren zonder extra kosten.
  • Alle lesmaterialen inbegrepen.
  • Binnen 14 dagen kosteloos te annuleren.
  • Geen tussentijdse prijswijzigingen.
  • Eventuele herexamens worden apart in rekening gebracht.

Studieduur

  • Standaard studieduur: 7 maanden.
  • Kosteloos te verlengen tot 2 x de standaard studieduur.
  • Sneller afronden mogelijk met een hoger studietempo of door vrijstellingen.

Betaalt je werkgever?

  • Veel werkgevers betalen (een deel van) de opleidingskosten.
  • Check of je een opleidingsbudget hebt (meestal € 750,- tot € 1200,-).
  • Is de opleiding wettelijk verplicht? Dan moet je werkgever betalen.
  • Geef op het inschrijfformulier aan of je werkgever de opleiding betaalt.

Informatie voor werkgevers

Kostenoverzicht

De getoonde kosten zijn inclusief:

  • Collegegeld en lesmateriaal
  • LOI-examenkosten
  • Eénmalig inschrijfgeld

Kostenberekening per

Collegegeld Online 7 x € 275,00

Examengeld LOI 7 x € 553,00

Inschrijfgeld* € 75,00

Kostenoverzicht ontvangen

* Te voldoen in de eerste termijn