Meer over de inhoud
In deze opleiding komen de consument en diens economische, juridische en fiscale positie aan bod. Ook is er aandacht voor de markt van de financiële dienstverlening en het toezicht hierop. Wat is een financiële instelling en hoe zijn deze georganiseerd? Hoe vindt distributie, bemiddeling en beloning plaats? Hoe is de consumentenbescherming geregeld? Welke klachteninstituten zijn er en welke toezichthouders?
Daarnaast worden de vormen van dienstverlening op het gebied van betalen, consumentenkrediet, hypotheken, sparen en beleggen behandeld. Welke vormen bestaan er? Wat zijn de kenmerken? Wat is wanneer passend bij welk klantprofiel en waarom?
Bovendien is er aandacht voor de algemene vaardigheden om een intakegesprek met een klant te kunnen voeren, om een goed klantprofiel te kunnen opstellen en de klant naar de adviseur met juiste expertise door te kunnen verwijzen. Ook doe je vaardigheden op om op de juiste manier je contact met de klant in te vullen en werkzaamheden ten behoeve van die relatie uit te voeren zoals de juiste identiteit van de klant vaststellen of juiste facturen en declaraties opstellen. Verder ontwikkel je het vermogen om dilemma’s op het gebied van integer handelen in de uitoefening van je beroep te analyseren en bespreekbaar te maken.