Toon 0 resultaten

Interview met docent Margot van Oosterhout-Van Bragt

“Na de cursus kan de cursist Italiaans spreken op een behoorlijk niveau“

“Cursisten maken tijdens de cursus multimediale opdrachten. Zij spreken dan tijdens een filmpje teksten in. Ik luister deze af en geef commentaar op bijvoorbeeld de uitspraak of de zinsconstructie. Dit commentaar spreek ik in. Naast het corrigeren voor de LOI geef ik les in het Italiaans en ben ik examinator en corrector.

Meeleven met cursist

Ik heb dan wel geen face to face-contact met cursisten, maar ik leer ze wel kennen. Zo merk ik aan de volgende inzendopgave of ze vooruit zijn gegaan en of ze iets doen met je opmerkingen. Ik merk dat er regelmatig dezelfde fouten worden gemaakt met het vervoegen van voltooide deelwoorden en met bepaalde uitdrukkingen. Zo zeg je in het Italiaans niet ‘Ik ben Nederlander’, maar: ‘Ik kom uit Nederland’. Of ze leggen de klemtoon net even verkeerd.

Multimediale opdrachten zijn meerwaarde

Ik vind het een prima cursus voor beginners en de multimediale opdrachten zijn echt een meerwaarde. Ze zijn leuk om te doen en je leert de taal sneller spreken en begrijpen. Na de cursus kan de cursist Italiaans spreken op een behoorlijk niveau. Hij of zij is in staat om een gesprek te voeren en te volgen.”