HBO-bachelor Tourism management

Groei door.
Bewaard
Vergelijk

Te vergelijken opleidingen

Je kunt maximaal 3 opleidingen vergelijken

Nu vergelijken
071 - 545 1234 Contact

Je zoekopdracht heeft helaas geen resultaten opgeleverd

Gevonden opleidingen

Geen opleidingen gevonden

Naar alle zoekresultaten

Vakgebied

HBO-bachelor Tourism management

Deze NVAO-geaccrediteerde HBO-bachelor Tourism management leidt op voor een managementfunctie in de reiswereld of recreatiesector. Leer over actuele ontwikkelingen en de nieuwste trends.

In het kort

In het kort

Deze NVAO-geaccrediteerde HBO-bachelor Tourism management leidt op voor een managementfunctie in de reiswereld of recreatiesector. Leer over actuele ontwikkelingen en de nieuwste trends.

Collegegeld thuisstudie
36 x € 199,00
Studielast
240 EC's
Type
HBO-bachelor
Diploma
HBO-bachelorgetuigschrift
Erkenningen
NVAO, ministerie van OCW, ITK

Ambieer je een managementfunctie in toerisme en hospitality? Kies dan voor deze erkende HBO-bachelor Tourism management. Je leert alles over de toeristische branche. Hoe creëer je een unieke belevenis voor je klanten? Wat houdt maatschappelijk verantwoord toerisme in? Welke invloed hebben technologische ontwikkelingen op deze branche? En welke trends zijn ‘hot’ in toerisme en hospitality? Het zijn maar enkele voorbeelden van vragen die in deze opleiding aan bod komen.

Je volgt in deze opleiding een breed programma waarin alle aspecten van toeristisch management aan bod komen. Van productmanagement tot financieel management. In de hoofdfase kies je voor een specialisatie in Eventmanagement of Touroperating. Zo kun je de opleiding naadloos laten aansluiten bij je ambitie. Het programma besteedt bovendien ruim aandacht aan een aantal zeer actuele onderwerpen. Zo leer je alles over de nieuwe Richtlijn Pakketreizen waar vrijwel alle organisaties in de sector te maken hebben. Ook is er veel aandacht voor zakenreizen en incentives. Een groeiende markt waar veel kansen liggen!

Na afronding van deze NVAO-geaccrediteerde opleiding heb je een erkend HBO-bachelorgetuigschrift op zak. Daarmee zien werkgevers je graag komen. Zo neemt je carrière zeker een vlucht!

Daarom kies je voor de opleiding HBO-bachelor Tourism management

  • Zeer volledig en actueel programma.
  • Geaccrediteerd door de NVAO, dus van bewezen kwaliteit.
  • Door de overheid erkend HBO-bachelorgetuigschrift.
  • Inclusief praktijkdagen.
  • Examen doen waar en wanneer je wilt.
  • Keuze uit twee specialisaties: Eventmanagement en Touroperating.

NVAOMinisterie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Doelgroep en toelating

Doelgroep en beroep

De HBO-bachelor Tourism management is een aanrader voor iedereen die een managementfunctie in toerisme en hospitality ambieert. De opleiding is ook een hele goede keuze wanneer je al in de reiswereld of recreatiesector werkt en toe bent aan een functie met meer verantwoordelijkheid en uitdaging.

Ontdek de arbeidsmarkt

De sector Toerisme en hospitality is sterk in beweging. De tijd dat consumenten naar een reisbureau gingen om een - meestal kant en klaar- reispakket te kopen ligt ver achter ons. Mensen willen méér: nieuwe bestemmingen, een unieke belevenis. Als manager in de toeristische sector heb je dan ook de uitdaging om te zorgen dat je met jouw organisatie en product klanten naar je toe trekt en vasthoudt. Hoe onderscheid je jezelf en je product? Hoe speel je optimaal in op continu veranderende klantwensen en trends? En hoe kun je nieuwe technologie inzetten om je product nog verder te vernieuwen en in de markt te zetten?

Na het afronden van de opleiding HBO Tourism management kun je aan de slag in een managementfunctie bij tal van organisaties. Bijvoorbeeld in de recreatieve sector of verblijfssector zoals attractieparken, bungalowparken, campings en hotels. Of denk aan een managementfunctie bij een vervoersmaatschappij (touringcarbedrijf, luchtvaartmaatschappij e.d.), een touroperator of reisorganisatie, verkeersbureaus of in algemene commerciële functies (verkoop, marketing etc.). Ook een functie in eventmanagement behoort zeker tot de mogelijkheden.

Nieuw!
Voor iedereen die wil doorgroeien

Het gloednieuwe &door! magazine staat boordevol verhalen uit het werkveld, nieuws over branches, arbeidsmarkt en banen van de toekomst, leuke columns en andere inspirerende artikelen die je helpen richting te geven aan je carrière.

Vraag nu gratis aan

Nieuw!
Voor iedereen die wil doorgroeien

Het gloednieuwe &door! magazine staat boordevol verhalen uit het werkveld, nieuws over branches, arbeidsmarkt en banen van de toekomst, leuke columns en andere inspirerende artikelen die je helpen richting te geven aan je carrière.

Vraag nu gratis aan

Toelating

Er zijn verschillende manieren om te worden toegelaten tot deze opleiding. Zo ben je toelaatbaar op grond van een HAVO-, VWO- of MBO 4-diploma. Ook een propedeusegetuigschrift (HBO of WO) geeft recht op toelating. Beschik je niet over een van deze diploma’s? Dan vind je hieronder de andere mogelijkheden.

Toelatingsprogramma

Met een toelatingsprogramma laat je zien het niveau van de bachelor aan te kunnen. Een toelatingsprogramma bestaat uit één of meer modules uit de bachelor. Je doet waardevolle kennis op en haalt binnen enkele maanden een diploma van LOI Hogeschool. Dat zet je natuurlijk meteen op je cv!

Het korte HBO-programma Duurzaam toerisme en trends van LOI Hogeschool geldt als toelatingsprogramma voor deze bachelor. Op basis van het behaalde diploma kun je doorstromen naar de volledige bachelor. Je moet op het moment van doorstromen wel 21 jaar of ouder zijn. Bovendien kan het behaalde diploma worden ingebracht om vrijstelling aan te vragen voor de inhoudelijk overeenkomende module(s). De investering verdient zich dus zeker terug!

21+-toelatingsexamen

Het 21+ toelatingsexamen wordt digitaal afgenomen op 16 locaties in Nederland. Je kunt het examen op elke werkdag afleggen. Op de dag van het examen dien je minimaal 21 jaar te zijn. Het examen bestaat uit meerkeuzevragen op het gebied van taal, rekenen en logica, en toetst of je het niveau van een HBO-bacheloropleiding aan kunt. Naar aanleiding van de uitslag van het examen krijg je een advies van de toelatingscommissie van LOI Hogeschool of je wel of niet met de opleiding van je keuze kunt starten. De kosten voor het examen bedragen € 75,-. Als je slaagt voor het examen kun je starten met een HBO-opleiding van LOI Hogeschool en wordt dit bedrag in mindering gebracht op het collegegeld. Ben je gezakt voor het examen, dan kun je een herkansing aanvragen. Klik hier om je aan te melden voor het 21+ toelatingsexamen. Op het formulier kun je aangeven op welke gewenste tijd, datum en locatie je het toelatingsexamen wilt afleggen. Het systeem zal direct op beschikbaarheid controleren en eventueel alternatieve data en tijdstippen voorstellen. Je kunt het toelatingsexamen vervolgens direct boeken en betalen via iDeal.

Wil je oefenen om je voor te bereiden op het 21+ toelatingsexamen? Er zijn op internet verschillende toetsen en tests te vinden waarmee je kunt oefenen. Voor het taal- en rekenniveau zijn op internet verschillende oefentoetsen te vinden op niveau 3F. Verder kun je door het doen van online intelligentietests inzicht en logica oefenen.

Heb je dyslexie of dyscalculie? Dan is het mogelijk om extra tijd te krijgen voor het examen. Stuur in dat geval je NAW-gegevens, plus een medische verklaring van dyslexie of dyscalculie, naar examenbureau@loi.nl. Je medische verklaring wordt vervolgens gecheckt, waarna het examenbureau contact met je opneemt over het boeken en betalen van het examen.

De opleiding

Inhoud van de opleiding

De HBO-bacheloropleiding Tourism management bestaat uit een propedeusejaar en een hoofdfase. In de propedeuse maak je uitgebreid kennis met de branche en de mogelijkheden die deze biedt. Je leert de toeristische sector kennen, maakt kennis met actuele trends en leert over toeristisch ondernemen, (digitale) marketing en management. In de hoofdfase verdiep je je kennis. Je leert onder meer over duurzaam ondernemen en strategisch ondernemen. Ook financieel management, specifiek voor de toeristische sector, komt ruimschoots aan bod. Bovendien wordt uitgebreid ingegaan op marketing, waarbij je o.a. leert over marktonderzoek, customer insights, productmanagement, corporate identity en customer loyalty engagement. In de loop van de hoofdfase kies je voor een specialisatie in Eventmanagement of Touroperating. Omdat je meestal in een internationale omgeving aan de slag zult gaan, versterk je ook je Engelse taalvaardigheid en leer je over internationaal en cross cultural management.

Het programma van de opleiding is zeer volledig en actueel. Je doet niet alleen een brede basis op toeristisch gebied op, maar leert ook over trends in toerisme. Zo is er bijvoorbeeld ruim aandacht voor zakenreizen en incentives, een markt die ‘booming’ is. Ook leer je alles over de nieuwe Richtlijn Pakketreizen waar vrijwel iedere organisatie in de sector mee te maken heeft.

Inclusief praktijkdagen

Tijdens de HBO-bacheloropleiding Tourism management worden er twee verplichte praktijkdagen georganiseerd rondom de thema's Trends, duurzaamheid & visie en Zakelijke communicatie. Deze dagen zijn inbegrepen bij het collegegeld.

Studieprogramma en leeruitkomsten

Het studieprogramma van de opleiding HBO Tourism management bestaat uit een propedeuse en een hoofdfase en is opgebouwd uit clusters. Ieder cluster leidt tot een duidelijk herkenbare leeruitkomst.

Ieder cluster wordt afgesloten met een praktijkintegratiemodule. In deze modules combineer je de opgedane kennis en pas je deze toe in een praktijksituatie.

LOI Hogeschool geselecteerd voor Experiment Leeruitkomsten

LOI Hogeschool wil haar onderwijs zo goed mogelijk laten aansluiten bij de wensen van studenten en de arbeidsmarkt. We zijn dan ook blij te mogen melden dat LOI Hogeschool met deze opleiding is geselecteerd om mee te doen met het Experiment leeruitkomsten van het ministerie van OCW. Dit betekent dat LOI Hogeschool zich de komende jaren zal inspannen om deze opleiding nog flexibeler te maken. Zo is de opleiding nog beter te combineren met werk en privéleven en sluit deze nog beter aan bij je persoonlijke opleidingsbehoefte. Het onderwijs wordt ‘output-driven’: Niet de hogeschool bedenkt wat je als student moet leren, maar het werkveld geeft aan wat gevraagd wordt. Jij als student kijkt wat je moet leren om dat te bereiken.

Een verandering die nu al zichtbaar is, is de invoering van de leeruitkomsten. De opleiding is opgebouwd uit clusters die leiden tot een duidelijke leeruitkomst. Hierin is omschreven wat je na het afronden van het desbetreffende onderdeel weet en kunt.

Meer informatie is te vinden op de website van het ministerie van OCW.

Bekijk het studieprogramma van de propedeuse
Module EC's

Cluster 1: Oriëntatie tourism management

Cluster 1: Oriëntatie tourism management

Je maakt kennis met de toeristische branche en verschillende soorten organisaties en functies daarbinnen. Na afronding van dit cluster heb je kennis an maatschappelijk verantwoord toerisme, klantinzicht en –beleving en actualiteiten en trends. Ook heb je basiskennis opgedaan op het gebied van marketing, bedrijfseconomie en (zakelijke) communicatie. Bovendien ben je in staat om een bestemmings- en doelgroepanalyse op te stellen en een interne analyse van de organisatie dat het intern beleid moet verfijnen.
30
Algemene beroepsoriëntatieAlgemene beroepsoriëntatie
In de module Algemene beroepsoriëntatie leer je om je persoonlijke ontwikkeling vorm te geven in relatie tot de professionele beroepsomgeving waarin je werkt (of gaat werken). Je leert om als professional naar jezelf en naar je beroepsomgeving te kijken.
5
Effectief communicerenEffectief communiceren
In deze module leer je je mondeling en schriftelijk correct en effectief te kunnen uitdrukken. Je bent in staat een tekst te begrijpen, te produceren of samen te vatten binnen een steeds intercultureler wordende context.
5
Oriëntatie op toerismeOriëntatie op toerisme
Deze module geeft een brede oriëntatie op het toeristisch werkveld. Je maakt kennis met definities en begrippen en leert onder andere over vrijetijdsbeleving, ontwikkeling van vraag en aanbod, klanttyperingen, juridische aspecten en doelstellingen en trends van overheid en organisaties.
5
MarketingMarketing
Deze module biedt een brede basis in het vakgebied marketing. Onderwerpen die aan bod komen zijn: marketingconcept, marketingplanning, marketingstrategie, markt- en vraagbegrippen, marketinginstrumenten en toepassingsgebieden.
5
Oriëntatie bedrijfseconomieOriëntatie bedrijfseconomie
Deze module biedt inzicht in de basisbegrippen uit de bedrijfseconomie. Zo leer je onder andere onderscheid maken tussen verschillende soorten kosten. Ook het opstellen van de balans en de resultatenrekening van een organisatie komt aan bod. Daarnaast leer je kostprijzen opstellen en doe je kennis op over de financiering van een organisatie.
5
Praktijkintegratiemodule Toeristisch beleidPraktijkintegratiemodule Toeristisch beleid
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. In deze opdracht doe je deskresearch naar een bestemming en schrijf je een bestemmingsanalyse aan de hand van de gevonden resultaten en een SWOT-analyse.
5

Cluster 2: Toeristisch ondernemen

Cluster 2: Toeristisch ondernemen

Dit cluster gaat in op de managementrollen binnen een middelgrote tot grote (non-)profit organisatie en de daarbij behorende kennis en vaardigheden op tactisch niveau. Je doet branchegerichte productkennis op en leert over technologische ontwikkelingen op het gebied van data en online marketing. Deze kennis combineer je met je onderzoeksvaardigheden om tot een beargumenteerd overzicht te komen van de meest recente trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op een toeristisch product of dienst. Je leert inspelen op actualiteiten en een voorstel doen voor aanpassing van het toeristisch product.
30
Middle managementMiddle management
In deze module doe je algemene managementkennis op en verwerf je inzicht in zaken als strategische planning en bedrijfswetgeving. Daarnaast gaat de module in op het omgaan met veranderingsprocessen, motivatie, personeelswerving en het handelen bij conflicten.
10
Inleiding onderzoek doenInleiding onderzoek doen
Het doel van de module ‘Inleiding onderzoek doen’ is het aanleren van de basisvaardigheden die van toepassing zijn bij alle vormen van onderzoek in het HBO-werkveld. Deze vaardigheden bestaan uit: een onderzoekende houding, het toepassen van kennis uit het onderzoek van anderen en het zelf onderzoek doen (en dit kritisch beschouwen middels evaluatie en reflectie).
5
Productkennis toerismeProductkennis toerisme
Je maakt kennis met de diverse onderdelen waaruit een toeristisch product kan bestaan. Waar nodig, wordt daarbij specifiek aandacht besteed aan de zakelijke toerist. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder andere bestemmingen, accommodaties, vervoersvormen, aanvullende diensten, reisvoorwaarden en verzekeringsvormen, prijzen en contracten. Na afronding van de module weet je bovendien hoe je je productkennis up-to-date houdt.
5
Digital marketingDigital marketing
In dit onderdeel doe je praktische kennis op ten aanzien van digital marketing in relatie tot het ontwikkelen van zakelijke relaties met klanten. Je maakt kennis met strategieën en andere trends voor het verwerken van informatie voor marktonderzoek.
5
Praktijkintegratiemodule Online marketing voor toerismePraktijkintegratiemodule Online marketing voor toerisme
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. In deze opdracht bedenk je een toepassing digitale marketing binnen een nieuw of bestaand toeristisch product.
5
Totaal Propedeuse 60


Bekijk het studieprogramma van de hoofdfase
Module EC's

Cluster 3: De klant centraal

Cluster 3: De klant centraal

In dit cluster leer je om op basis van onderzoek naar en inzicht in de doelgroep en de consument, een toeristisch product of een toeristische dienst te creëren of vernieuwen. Daarbij staan klantbeleving en personalisatie centraal. Ook leer je het vernieuwde of nieuwe product in de markt te zetten en daarbij gebruik te maken van moderne media. Tot slot is er aandacht voor zakelijke communicatie en leer je zowel in het Nederlands als in het Engels moeiteloos communiceren met relevante stakeholders.
30
Zakelijk EngelsZakelijk Engels
In de zakenwereld is Engels de voertaal. In deze module leer je het Engels dat je nodig hebt in het bedrijfsleven. Denk onder andere aan de specifieke termen en het taalgebruik om te onderhandelen, ideeën te presenteren of zakelijke afspraken te maken. Ook aan eventuele culturele verschillen tussen zakenpartners wordt aandacht besteed.
10
Marktonderzoek & big dataMarktonderzoek & big data
Marktonderzoek is essentieel bij het ontwikkelen van een succesvolle marketingstrategie. In deze module leer je signaleren wanneer een marktonderzoek ingezet kan worden. Ook leer je het onderzoek opzetten, een centrale onderzoeksvraag formulieren, een onderzoeksplan ontwikkelen en het onderzoek uit te voeren met behulp van de juiste tools en methoden. De resultaten leer je vervolgens verwerken tot een advies voor de organisatie over te nemen strategische bedrijfs- en marketingbeslissingen.
5
Customer insight & personalisationCustomer insight & personalisation
Klanten zijn minder loyaal en de concurrentie wordt steeds groter. Het kennen van je klant wordt dan ook steeds belangrijker. Deze module leer je een beter beeld krijgen van wat jouw klant met jouw product of dienst doet. Ook ontdek je hoe je het aanbod beter kunt afstemmen op de wensen van de klant.
5
Productmanagement voor toerismeProductmanagement voor toerisme
Deze module draait om het ontwikkelen, vernieuwen en vermarkten van toeristische producten. Creativiteit en vraaggericht denken vormen daarbij de uitgangspunten. Onderwerpen die in deze module aan bod komen, zijn onder andere doelgroepanalyse, bestemmingsanalyse, vraag en aanbod, verantwoord ondernemen, creativiteit en inspelen op trends in de markt.
5
Praktijkintegratiemodule Betekenisvolle beleving creërenPraktijkintegratiemodule Betekenisvolle beleving creëren
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. In deze opdracht voer je een onderzoek uit en stel je op basis hiervan een duurzaam nieuw of vernieuwd toeristisch en betekenisvol product samen.
5

Cluster 4: Duurzaam ondernemen

Cluster 4: Duurzaam ondernemen

In dit cluster draait alles om duurzaamheid. Je leert wat duurzaam en maatschappelijk verantwoord toerisme inhoudt. Ook analyseer je het duurzame en maatschappelijk verantwoorde karakter van het aanbod van de eigen organisatie. Op basis van deze analyse adviseer je het MT en/of de directie hierover en doe je waar nodig aanbevelingen voor verbeteringen. Bijvoorbeeld op het gebied van MVO, duurzaamheid, innovatie en veranderingsprocessen. Je houdt daarbij rekening met trends en ontwikkelingen op basis van het nieuwste NRIT Trendrapport en andere toonaangevende bronnen en autoriteiten in de branche. Je adviseert over proces-prestatie-indicatoren, doet voorstellen voor de interne en externe communicatie, identiteit en branding van de organisatie en customer loyalty engagement: de methode om consumenten duurzaam aan de organisatie te binden.
30
VerandermanagementVerandermanagement
In de module Verandermanagement wordt ingegaan op de verschillende soorten (organisatie)veranderingen die er zijn. De noodzaak van organisatieveranderingen komt aan bod en er is aandacht voor het managen van veranderingen. Vervolgens gaat de module in op veranderingsstrategieën, veranderingsmethodieken en diverse structuurdilemma’s.
5
Visie op trendsVisie op trends
Deze module gaat in op nieuwe trends en ontwikkelingen binnen de toeristische sector. Daarbij wordt in grote lijnen de opzet van het Trendrapport voor toerisme, recreatie en vrije tijd gevolgd in de driedeling: trends, statistieken en domeinen. Je kijkt naar ontwikkelingen in de wereld en de trends die daaruit voortvloeien. Ook breng je in kaart wat de betekenis van trends is voor de eigen organisatie. Trends vormen immers vaak de basis voor productontwikkeling. Ook kijk je naar de statistieken en vraag je je af wat de betekenis hiervan is voor de eigen organisatie. Bovendien leer je over ontwikkelingen in specifieke domeinen (horeca, verblijf, evenementen, etc.)
5
Customer loyalty engagementCustomer loyalty engagement
In de module Customer loyalty engagement wordt de kennis behandeld die nodig is om op operationeel niveau de noodzaak en consequenties van toepassingen van customer loyalty engagement in een organisatie te overzien en het klantcontactproces te optimaliseren.
5
Corporate identity & branding Corporate identity & branding
Wie ben je als bedrijf? Hoe zien (potentiële) klanten je? En hoe hangen deze twee samen? In deze module leer je over de begrippen identiteit en imago. Je leert d.m.v. de gap-analyse adviezen geven over het reputatiemanagement van een organisatie. Ook leer je de basis voor een gewenst imago creëren d.m.v. een sustainable corporate story.
5
MVO, ethiek & duurzaam toerismeMVO, ethiek & duurzaam toerisme
Toeristische ontwikkelingen kunnen voor allerlei problemen zorgen. Daarom is MVO en duurzaam ondernemen een ‘must’ in de toeristische sector. Deze module besteedt aandacht aan Verschillende instrumenten om duurzaamheid in toerisme te meten. Ook ethische dilemma’s komen aan bod. Is de toerist die op zoek is naar een authentieke ervaring nog wel duurzaam verantwoord? Na afronding van deze module heb je een visie op de duurzaamheidsproblematiek en ethische principes ontwikkeld en ben je in staat beleid uit te zetten en te volgen op het gebied van duurzaam toerisme en verantwoord ondernemen.
5
Praktijkintegratiemodule Duurzaam ondernemenPraktijkintegratiemodule Duurzaam ondernemen
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. Voor deze opdracht onderzoek je in hoeverre een bepaald toeristisch product van de eigen organisatie voldoet aan de eisen van duurzaam toeristisch en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Je onderzoekt hiervoor de gehele keten die bij het product betrokken is.
5

Cluster 5: Strategisch ondernemen

Cluster 5: Strategisch ondernemen

Dit cluster draait om het strategisch beleid van een organisatie. Je leert het strategisch beleid, de cultuur, het HRM-beleid en het ontwerp van een organisatie analyseren. Op basis hiervan schrijf je een business plan en adviseer je over kwaliteitsverbetering binnen de organisatie, nieuwe strategieën, (technologische) ontwikkelingen en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
30
Hospitality managementHospitality management
Deze module gaat over gastvrijheid als strategie van een onderneming. Dienstverlening, service en gastvrijheid zijn immers dé factoren waarmee een organisatie zich kan onderscheiden. De module geeft je een goed beeld van hospitality management, leert je een hospitality concept ontwerpen en medewerkers inspireren tot een gastvrije houding.
5
HRMHRM
In deze module leer je o.a. over de plaats die het personeel inneemt binnen een organisatie. De afdeling houdt zich met diverse zaken bezig, zoals het aannemen van nieuwe werknemers, het maken van werk- en dienstroosters, de veiligheid op en rond de werkvloer, de communicatie met en tussen werknemers, het motiveren van de werknemers en het aanbieden van cursussen en trainingen.
5
Cultuur en ontwerp van organisatiesCultuur en ontwerp van organisaties
Je krijgt inzicht in de diverse bedrijfsculturen en leert hoe organisatiestructuren en personeelsstrategieën daarmee interacteren. Je ontwikkelt een visie voor de organisatie waar je werkt of gaat werken en maakt hiervoor een ontwerpschets.
5
Financieel management voor toerismeFinancieel management voor toerisme
Deze module leert je financiële gegevens in een toeristische context begrijpen en analyseren. Ook leer je zelf financiële overzichten maken.
5
Strategisch managementStrategisch management
Strategisch management is een geïntegreerd vak. Onderdelen van verschillende managementdisciplines zoals marketing, human resources en financieel management komen hier samen. Een goede strategie vereist immers inzicht in de gehele bedrijfsvoering.
5
Praktijkintegratiemodule BusinessplanPraktijkintegratiemodule Businessplan
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. In deze opdracht schrijf je een businesplan voor je eigen of een nieuwe organisatie.
5

Cluster 6: Specialisatie eventmanagement

Cluster 6: Specialisatie eventmanagement

Dit cluster leert je om op projectmatige wijze een middelgroot tot groot intern of extern evenement te organiseren. Daarbij houd je rekening met de doelstellingen en staat de klant of gast centraal. Je leert bovendien om het evenement in te zetten als strategisch communicatiemiddel voor de opdrachtgever. Je ontwerpt hiervoor een
belevingsconcept met de klant- of gastwens als uitgangspunt.
30
ProjectmanagementProjectmanagement
Projectmatig werken wordt meer en meer (h)erkend als een efficiënte, doelgerichte werkwijze. Door de snelle ontwikkelingen in de maatschappij en de vele veranderingen op alle denkbare gebieden worden veel van dergelijke eenmalige en complexe activiteiten noodzakelijk. Om deze activiteiten op een effectieve en efficiënte manier binnen de gestelde tijd en binnen het gestelde budget uit te voeren wordt vaak gekozen voor een eenduidige aanpak: projectmanagement. Tijdens de module Projectmanagement maak je kennis met de theoretische en praktische kanten van projectmanagement.
5
VrijetijdsbelevingVrijetijdsbeleving
Hoe kun je klanten een belevenis geven waar ze nog lang over napraten? Dat is de vraag die centraal staat in deze module. Je leert inspelen op emoties en belevingswensen en fantasierijke concepten bedenken. Daarbij zet je verschillende instrumenten in.
5
Inkoop en leveranciersInkoop en leveranciers
Hoe zorg je ervoor dat de juiste producten op de juiste plaats van de juiste kwaliteit op de juiste tijd in de juiste hoeveelheden tegen de juiste prijs beschikbaar zijn? In dit onderdeel wordt het uitgebreid besproken.
5
Eventmanagement (basis)Eventmanagement (basis)
Vrije tijd is big business. Deze module gaat in op het maatschappelijke en commerciële belang van leisure-evenementen. Je leert concepten ontwikkelen voor evenementen. Ook de projectorganisatie en het maken van een kostencalculatie komen daarbij aan bod.
5
Event operationsEvent operations
Deze module over de voorbereiding, organisatie en uitvoering van evenementen. Zo leer je onder andere over het maken van draaiboeken, het opstellen van checklists, het formeren van de projectorganisatie en het opzetten van een tijdpad. Ook is er aandacht voor inkoop en contractering, licht en geluid, facilitaire diensten, het inhuren van (tijdelijke) krachten en vrijwilligers, sponsorbeleid, het (laten) uitvoeren van marketingactiviteiten, het zoeken van adverteerders, het aanvragen van vergunningen en subsidies, samenwerken, aansturen, netwerken, leiden en begeleiden. Ook zaken als calamiteitenplannen, terreurdreiging, bommeldingen en beveiliging komen aan de orde.
5
Praktijkintegratie EventmanagementPraktijkintegratie Eventmanagement
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. In deze opdracht leer je een event van begin tot eind organiseren en managen.
5

Cluster 6: Specialisatie touroperating

Cluster 6: Specialisatie touroperating

Je leert een (zakelijk) aanbod voor een nieuwe bestemming ontwerpen op basis van strategische keuzes en de wensen van de klant of gast. Daarbij werk je op projectmatige wijze, binnen de gestelde tijd en het gestelde budget. Je overlegt met mogelijke leveranciers, sluit contracten af en koopt in. In dit cluster leer je bovendien economische, politieke, maatschappelijke en culturele ontwikkelingen in een internationale werkomgeving signaleren en vertalen naar een optimale bedrijfsvoering zowel binnen de organisatie als op de bestemming. Daarbij houd je rekening met de vereisten van een maatschappelijk verantwoord en duurzaam toeristisch beleid.
30
ProjectmanagementProjectmanagement
Projectmatig werken wordt meer en meer (h)erkend als een efficiënte, doelgerichte werkwijze. Door de snelle ontwikkelingen in de maatschappij en de vele veranderingen op alle denkbare gebieden worden veel van dergelijke eenmalige en complexe activiteiten noodzakelijk. Om deze activiteiten op een effectieve en efficiënte manier binnen de gestelde tijd en binnen het gestelde budget uit te voeren wordt vaak gekozen voor een eenduidige aanpak: projectmanagement. Tijdens de module Projectmanagement maak je kennis met de theoretische en praktische kanten van projectmanagement.
5
Europese consumentenbeschermingEuropese consumentenbescherming
Deze module behandelt de invloed van ‘Europa’ in de toeristische sector in het algemeen en de reisbranche in het bijzonder. Zo leer je bijvoorbeeld over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en de Europese Richtlijn Pakketreizen die heeft geleid heeft tot veranderde wetgeving in Nederland en andere Europese landen.
5
TouroperatingTouroperating
De module behandelt het gehele touroperatingsproces. Daarbij is aandacht voor het strategisch beleid (missie, visie, keuzeprocessen, consumentengedrag, ICT-ontwikkelingen), inkoop en contracting, productie, distributie, verkoop en de operationele invulling, communicatie en het vermarkten van producten. Bovendien is er in deze module uitgebreid aandacht voor bestemmingsmanagement (destination management). Hierbij leer je over het managen, beïnvloeden en coördineren van alle aspecten van een bestemming die bijdragen aan de beleving van een toerist. Ook leer je daarbij rekening houd met de wensen en belangen van zowel de toeristen als de lokale bevolking, de economie en de leefomgeving.
5
Zakenreizen en incentivesZakenreizen en incentives
Het aantal zakenreizen neemt wereldwijd toe. In deze module maak kennis met de markt voor zakelijke reizen en met trends en ontwikkelingen op dit gebied.
5
International & cross cultural managementInternational & cross cultural management
In deze module komen verschillende modules aan bod die voor een internationaal opererende organisatie van belang zijn.
5
Praktijkintegratiemodule Een nieuwe bestemmingPraktijkintegratiemodule Een nieuwe bestemming
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. In deze opdracht maak je een plan voor een nieuwe bestemming die zowel duurzaam als commercieel aantrekkelijk is.
5

Cluster 7: Stage

30  
StageStage
Bij de start van de stage wordt een stageplan gemaakt, waarin de leerdoelen op het niveau van de algemene HBO-competenties tijdens de stage zijn opgenomen. Tijdens de stage zijn er twee functioneringsgesprekken over de voortgang/realisatie van het stageplan. Ter afronding van de stage wordt een stageverslag geschreven.
30

Cluster 8: Afstuderen

30  
Verdieping onderzoek doen en adviesvaardighedenVerdieping onderzoek doen en adviesvaardigheden
Deze module verdiept je onderzoeksvaardigheden.
5
PortfolioPortfolio
Gedurende de gehele opleiding leg je een digitaal portfolio in. Hierin maak je je ontwikkeling inzichtelijk. Bij het portfolio krijg je ondersteuning van de opleidingscoach.
5
AfstudeeronderzoekAfstudeeronderzoek
Tijdens de afstudeeropdracht komt het volgende aan de orde: het zoeken van een geschikt onderwerp en omgeving voor de AO, het maken van een plan van aanpak, het uitvoeren van onderzoek, het interpreteren van de resultaten van het gedane onderzoek, het reflecteren op het gehele proces (zowel op het onderzoek zelf, als op de interpretatie van de resultaten), het onderbouwd en logisch presenteren van de resultaten van het onderzoek in een verzorgd format inclusief conclusies en aanbevelingen.
20
Totaal Hoofdfase 180
Totaal HBO-bachelor Tourism management 240


Stage en werkplek

Het studieprogramma van deze opleiding is opgebouwd uit clusters van 30 studiepunten (EC). Ieder cluster leidt tot een leeruitkomst. Per cluster staat omschreven wat je na het afronden van het desbetreffende onderdeel weet en kunt. De meeste clusters worden afgesloten met een praktijkintegratiemodule. Tijdens deze modules pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene en specifieke beroepscompetenties en doe je onderzoeksvaardigheden op.

Om de stage en de praktijkintegratiemodules succesvol te kunnen doorlopen, moet je beschikken over een geschikte werk- of stageplek.

Wat is een geschikte werkplek

Werk je al in een relevante werkomgeving of werk je in een organisatie waar je de mogelijkheid krijgt om de praktijkintegratieopdrachten op een relevante afdeling uit te voeren? Dan kun je deze opdrachten in de loop van je studie op je werk uitvoeren. Heb je geen relevante werkplek? Dan zul je op zoek moeten naar een aparte stageplek. Of je werksituatie de noodzakelijke praktijkervaring voor de door jou gekozen studie kan leveren, wordt beoordeeld door inhoudelijke werkplekbeoordelaars.

Beoordeling tijdens de stage

Tijdens de stage beoordeelt je stagedocent onder meer het stageplan, de functioneringsverslagen en het uiteindelijke stageverslag. Ook vinden er telefonische verificatiegesprekken plaats met zowel jou als student als met de stagementor (degene die je bij het bedrijf begeleidt).

Examens en diploma

Examens, portfolio en afstuderen

Elke module wordt afgerond en getoetst, bijvoorbeeld met een examen of een praktijkopdracht. Daarnaast leg je tijdens de opleiding een digitaal portfolio aan. De opleiding als geheel wordt afgesloten met een afstudeerfase.

Aan examens en praktijkopdrachten zijn meestal kosten verbonden. Je vindt alle kosten voor deze opleiding overzichtelijk bij elkaar onder Studieduur en kosten.

Examen doen waar en wanneer je wilt

Steeds meer examens zijn flexibel. Dat betekent dat ze iedere werkdag kunnen worden afgelegd op 16 verschillende locaties in Nederland. Je kunt dus meteen examen doen wanneer je er klaar voor bent, dat scheelt een hoop tijd. Je legt het examen digitaal af waardoor ook de uitslag snel bekend is. En heb je een keer een examen niet gehaald, dan kun je alsnog snel slagen voor een herexamen.

Portfolio en afstuderen

Bij alle bacheloropleidingen leg je vanaf het begin van de studie een portfolio aan. Het doel van het portfolio is reflectie op het leerproces gedurende de gehele opleiding. Bovendien wordt met het portfolio aangetoond welke kennis en competenties je hebt verworven. Je vindt het digitaal portfolio op LOI Campus, de online leeromgeving van de LOI.

Deze HBO-bacheloropleiding wordt afgesloten met een afstudeeropdracht. De afstudeeropdracht bestaat uit een combinatie van literatuuronderzoek en empirisch onderzoek. Het is de bedoeling dat de afstudeeropdracht wordt uitgevoerd in een voor de opleiding relevante werkomgeving. Tijdens een afsluitende mondelinge zitting komen zowel het portfolio als de afstudeeropdracht aan de orde. Daarbij word je beoordeeld op je kennis, inzicht, toepassings- en reflectieniveau.

Heb je al een relevante werkplek of biedt de werkgever de mogelijkheid om de stageopdrachten en de afstudeeropdracht uit te voeren op een afdeling die met de studie te maken heeft? Dan kunnen werk en afstudeeropdracht in veel gevallen worden gecombineerd. Een slimme combinatie!

De afstudeeropdracht is de finale van de studie. Het spreekt voor zich dat je daarbij kunt rekenen op intensieve begeleiding van de docent.

Diploma

De bacheloropleiding HBO Tourism management van LOI Hogeschool is volledig erkend door het Ministerie van OCW. Bovendien heeft deze opleiding het hoogst haalbare kwaliteitsstempel voor hoger onderwijs: de NVAO-accreditatie. Na afloop wordt dan ook het officiële en internationaal erkende bachelorgetuigschrift HBO Tourism management behaald. Op grond daarvan mag de titel Bachelor of Arts (BA) gevoerd worden.

De kwaliteitsgarantie van LOI Hogeschool

Je studeert om iets te bereiken. Dan wil je wel zeker weten dat je een opleiding volgt van hoge kwaliteit. Bij LOI Hogeschool krijg je die garantie. Kwaliteit staat bij al onze opleidingen voorop. Niet voor niets heeft LOI Hogeschool, naast de NVAO-accreditatie van alle individuele bacheloropleidingen, het ITK-keurmerk behaald: hét overheidskeurmerk voor kwaliteitszorg. Bovendien zijn aan LOI Hogeschool verschillende lectoren verbonden. Zij onderhouden een (internationaal) kennisnetwerk zodat de opleiding gegarandeerd aansluit bij de nationale én internationale arbeidsmarkt. Je behaalt dan ook een diploma waarmee werkgevers je graag zien komen.

Deze opleiding is als deeltijdopleiding geregistreerd in het CROHO onder nummer 34413.

NVAOMinisterie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Extra branchediploma's

LOI Hogeschool onderhoudt al jaren uitstekende contacten met het bedrijfsleven en exameninstanties. En dat heeft veel voordelen. Een aantal modules wordt afgesloten (of kunnen indien gewenst worden afgesloten) met een extern examen. In die gevallen geeft afronding recht op een officieel en erkend diploma van deze organisaties. Zo worden extra diploma’s behaald zonder extra te studeren.

Module Geeft recht op
Zakelijk Engels Cambridge English-diploma

Studiemethode en begeleiding

Studiemethode
Thuisstudie: zelfstandig maar zeker niet alleen

Wil je zelf bepalen waar, wanneer en hoe snel je studeert? Wil je alle ruimte om de opleiding goed te kunnen combineren met een baan en druk privéleven? Het kan bij de LOI. De hele studiemethode is opgezet om flexibel en tegelijkertijd zeer doelgericht te studeren. Maar zeker niet alleen, want je krijgt alle begeleiding die je nodig hebt. Opdrachten insturen en vragen stellen kan op elk moment bij je eigen docent. En zijn vaardigheden een belangrijk onderdeel van de opleiding? Dan krijg je natuurlijk praktijkdagen. Of dit ook bij jouw opleiding het geval is, lees je in de opleidingsinformatie op deze site. Dat alles bij elkaar maakt een thuisstudie bij de LOI de slimste weg naar een erkend diploma.

Maximale flexibiliteit
”Ik kan mijn studie heel goed combineren met mijn werk en gezin.”
Désirée Buenen

Studeert bij de LOI

”Ik kan mijn studie heel goed combineren met mijn werk en gezin.”
Désirée Buenen

Studeert bij de LOI

Studeren als de kinderen op bed liggen of in een “verloren” uurtje overdag? Bij de LOI past de opleiding zich aan jou aan in plaats van andersom. Je bepaalt zelf waar je studeert, wanneer en hoe lang. Je verliest geen kostbare reistijd om naar een opleidingslocatie te gaan; je hebt gewoon een eigen docent die altijd voor je klaar staat en via de online leeromgeving snel antwoord geeft op vragen.

Online leeromgeving met effectieve studietools

De online leeromgeving, LOI Campus, geeft op elk moment inzicht in je opleiding en vorderingen. Met onder andere een agenda, examengegevens, cijferoverzicht en contactmogelijkheden met docenten en medestudenten. Daarnaast is de leeromgeving hét platform om effectief te leren met online studietools. Zo vind je er o.a. een overzichtelijk leerpad, een slimme kennistrainer en/of online hoorcolleges. Ook bouw je er een persoonlijk digitaal portfolio op waarmee je de ontwikkeling van je competenties inzichtelijk maakt.

Studeren vanuit het buitenland

Een thuisstudie van de LOI biedt alle flexibiliteit. Ook vanuit het buitenland studeren is dus heel goed mogelijk! De communicatie met de docent en medestudenten verloopt namelijk gewoon via internet. Ideaal voor wie (tijdelijk) in het buitenland woont of werkt. Houd er wel rekening mee dat eventuele contact- of praktijkdagen alleen in Nederland worden georganiseerd. Bij een aantal opleidingen is het bijwonen van deze dagen verplicht. De data van deze dagen zijn wel ruim van tevoren bekend, zodat je bijwoning kunt inplannen.

Professionele begeleiding
Topdocenten uit de praktijk

De LOI hecht grote waarde aan de kwaliteit van haar onderwijs en werkt alleen met professionals. Topdocenten met ruime ervaring in het werkveld van je opleiding, die je van start tot eindstreep begeleiden. Je kunt dus op elk moment rekenen op de input en ervaring van een vakspecialist, die de kennis uitstekend overdraagt, met verhelderende voorbeelden komt en een duidelijk antwoord geeft op elke vraag.

Studeren bij LOI Hogeschool, zo werkt het

Studieduur en kosten

Studieduur en vrijstelling

Een opleiding van LOI Hogeschool is prima te combineren met een (fulltime) baan en andere bezigheden. De nominale studieduur bedraagt vier jaar, op basis van 240 studiepunten (EC) en een studielast van 60 studiepunten per jaar. Bij LOI Hogeschool studeer je echter in je eigen tempo. Afhankelijk van werkervaring, eerder behaalde diploma’s, de huidige werkplek en de tijd die je in de opleiding steekt, kan deze opleiding sneller worden afgerond.

Nog efficiënter studeren? Bij deze opleiding zijn een aantal standaard vrijstellingen mogelijk. Met een vrijstelling hoef je geen examen te doen voor de desbetreffende module, bespaar je studietijd en krijg je korting op het collegegeld.

Studieduur: 36 maanden

Langer over de opleiding doen? Geen probleem!

Wil of kun je de opleiding niet afronden binnen de aanbevolen studieduur? Geen probleem! Bij deze opleiding mag je tot maximaal zes jaar over de studie doen. Je behoudt in die periode recht op begeleiding en toegang tot alle online studiefaciliteiten. Hiervoor worden geen extra kosten berekend. Je betaalt in alle gevallen slechts drie jaar collegegeld en kunt daarna nog drie jaar gratis studeren. Een belangrijk verschil met andere opleiders.

Mogelijke vrijstellingen

Denk je op grond van een ander diploma of bewijs in aanmerking te komen voor een vrijstelling voor een of meer vakken, dien dan een vrijstellingsverzoek in bij de Toetsingscommissie van LOI Hogeschool. Stuur daarbij een kopie van het desbetreffende diploma met cijferlijst, een inhoudsbeschrijving van de gevolgde vakken en een literatuurlijst mee.

Na toekenning van een vrijstelling is deze nog 8 jaar geldig. Heb je een of meer vrijstellingen, dan wordt een korting op het totale collegegeld gegeven.

Voor meer informatie over vrijstellingen, klik hier.

Kosten

Collegegeld

Het collegegeld geldt voor de gehele opleiding, er worden tussentijds geen prijsverhogingen doorgevoerd. Het collegegeld kan per maand, per jaar (met 3% korting) of in één keer (met 3% korting) worden betaald.

Collegegeld thuisstudie : 36 x € 199,00
Inschrijfkosten en dossiervorming : € 75,00 (éénmalig)

Het collegegeld is inclusief:

  • Alle benodigde vakliteratuur.
  • Begeleiding van start tot diploma, ook tijdens het afstudeertraject.
  • Toegang tot de online leeromgeving.
  • Drie jaar gratis uitloop, zonder extra kosten.

Examenkosten

Het examengeld voor deze opleiding bedraagt € 49,00 per maand. Hiervoor mag ieder examen dat via LOI Hogeschool wordt afgenomen één keer worden afgelegd.

Verlaag je studiekosten

Er zijn diverse (fiscale) regelingen (voor werknemers en werkgevers) waarmee de netto studiekosten aanzienlijk worden verlaagd.

Studiekosten fiscaal aftrekbaar

Is de opleiding gericht op je (toekomstige) werk? Dan zijn de kosten van je opleiding (les-/collegegeld, examenkosten, studiematerialen) aftrekbaar bij de aangifte inkomstenbelasting. Zo vallen de netto studiekosten stukken lager uit. 

Het bedrag dat je terugkrijgt bij een HBO-bacheloropleiding loopt, afhankelijk van je belastingschaal, al gemakkelijk op tot € 1.000,- per jaar. En reken bij een MBO-opleiding of een cursus op ongeveer € 300,- tot ruim € 600,- per jaar. Zo is studeren een stuk voordeliger. Bekijk hieronder uitgebreide rekenvoorbeelden van belastingteruggave.

HBO-bachelor Rechten
Collegegeld p/j € 2.148,00
Examenkosten € 1.068,00
Drempel € 250,00
Jouw voordeel € 1.097,42 - € 1.542,32*
MBO Apothekersassistent
Collegegeld p/j € 1.068,00
Examenkosten € 468,00
Drempel € 250,00
Jouw voordeel € 475,82 - € 668,72*
Bewindvoerder
Collegegeld p/j € 940,00
Examenkosten € 110,00
Drempel € 250,00
Jouw voordeel € 256,00 - € 416,00*

*Per jaar, afhankelijk van je belastingschaal (37%, 40% of 52%).

Bekijk alle informatie en voorwaarden op www.belastingdienst.nl
Bekijk hier of er nog meer financiële regelingen van toepassing zijn op deze opleiding

Betaalt de werkgever?

Steeds meer werkgevers zijn bereid de kosten voor een opleiding op zich te nemen. Een opleiding leidt immers tot meer kennis en beter functioneren op de werkvloer. Bovendien geldt er een zeer aantrekkelijke fiscale regeling. Scholingskosten zijn (onder bepaalde voorwaarden) voor de werkgever volledig fiscaal aftrekbaar. Betaalt de werkgever? Geef dit dan aan op het inschrijfformulier.

Levenlanglerenkrediet

Bij deze opleiding kun je onder voorwaarden gebruikmaken van het Levenlanglerenkrediet. Dit is een regeling van de overheid waarbij iedereen tot 55 jaar tegen 0,0% rente geld kan lenen voor een studie. Bekijk hier wat de voorwaarden zijn en hoe je het krediet aanvraagt.

Alles over het Levenlanglerenkrediet
Levenlanglerenkrediet

Bij deze opleiding kun je onder voorwaarden gebruikmaken van het Levenlanglerenkrediet. Dit is een regeling van de overheid waarbij iedereen tot 55 jaar tegen 0,0% rente geld kan lenen voor een studie. Bekijk hier wat de voorwaarden zijn en hoe je het krediet aanvraagt.

Alles over het Levenlanglerenkrediet
Extra voordelen voor LOI Hogeschoolstudenten

Als student van LOI Hogeschool profiteer je van heel veel voordeel. Speciaal voor onze studenten hebben we, als aanvullende service bij de opleiding, diverse extra’s geregeld die goed van pas komen bij de studie. Zo krijg je o.a. hoge kortingen op soft- en hardware via Surfspot en heel voordelig toegang tot de digitale collecties van de Koninklijke Bibliotheek.

Hoge korting op hard- en software

Studenten van LOI Hogeschool krijgen toegang tot Surfspot.nl. Surfspot is dé ICT-webwinkel waar studenten van hogescholen officiële software en andere ICT-producten tegen zeer lage prijzen kunnen aanschaffen. Je logt eenvoudig in met je studentgegevens en kunt direct hardware, software (o.a. anti-viruspakketten), cursussen en gadgets bestellen. Bovendien heeft Surfspot ‘one day toppers’; dagacties met extreem veel korting.

Surfspot
50% korting op het lidmaatschap van de Koninklijke Bibliotheek

Iedere Ad- of bachelorstudent van LOI Hogeschool komt automatisch in aanmerking voor 50% studentenkorting op lidmaatschap van de Koninklijke Bibliotheek. Voor slechts € 7,50 per jaar krijg je daarmee toegang tot de volledige digitale collectie en catalogi. Zo kun je duizenden artikelen en e-tijdschriften inzien. Ook is het mogelijk om boeken en tijdschriften van de Koninklijke Bibliotheek aan te vragen en (tegen een kleine vergoeding) te laten toesturen.

Voordelen voor werkgevers

LOI Zakelijk is de ideale partner bij het opleiden van werknemers. Naast het vaste opleidingsaanbod biedt LOI Zakelijk volledig opmaatgemaakte opleidingsprogramma’s op elk niveau. Incompany, via thuisstudie of door middel van klassikaal onderwijs. De opleidingen van de LOI zijn altijd flexibel en daardoor in te passen in elk werkschema en te combineren met andere bezigheden.

De voordelen:

  • Maatwerk mogelijk voor elke branche, voor elk leerdoel
  • Breed aanbod van o.a. erkende MBO- en HBO-opleidingen
  • Flexibele studiemethode, goed te combineren met een baan
  • Incompany, klassikaal of thuis studeren
  • Persoonlijke en directe begeleiding van topdocenten

Meer weten over de mogelijkheden? Bel 071 - 545 1234 of stuur een e-mail.

Inschrijven

Inschrijven is heel eenvoudig. Schrijf je in via de inschrijfbutton en je start binnenkort.

Collegegeld thuisstudie
36 x € 199,00
Studielast
240 EC's
Type
HBO-bachelor
Diploma
HBO-bachelorgetuigschrift
Erkenningen
NVAO, ministerie van OCW, ITK

Tijdens de studie is het mogelijk om aan het eind van ieder studiejaar de opleiding te beëindigen. Je gaat dus nooit een langdurige verplichting aan. Bovendien kun je de opleiding binnen 14 kalenderdagen zonder opgaaf van redenen beëindigen.

Nog dagen! Laatste dag! Actie verlengd!
ASUS Chromebook- actie. Schrijf nu in!

Schrijf je nu in voor een volledige HBO-bacheloropleiding, masteropleiding of Associate degree en ontvang een ASUS Chromebook t.w.v. € 349,- voor maar € 39,-. Met de ASUS Chromebook werk je in de cloud en worden je bestanden automatisch opgeslagen en beveiligd. Met zijn snelle prestaties, lange batterijduur en stevige behuizing is hij ideaal voor studie, werk én voor onderweg. 
Meer over deze actie

Kom naar de open dag op 7 of 24 september!

Tijdens de open dagen kom je alles te weten over studeren bij de LOI, de MBO- en HBO- opleidingen en de beroepsgerichte cursussen, en de online leeromgeving. Ook krijg je alle gelegenheid om vragen te stellen en je te laten adviseren over je studiekeuze.

Meld je aan