HBO-bachelor Commerciële economie

Groei door.
Bewaard
Vergelijk

Te vergelijken opleidingen

Je kunt maximaal 3 opleidingen vergelijken

Nu vergelijken
071 - 545 1234 Contact

voor

Je zoekopdracht heeft helaas geen resultaten opgeleverd

Gevonden opleidingen

Geen opleidingen gevonden

Naar alle zoekresultaten

Relevante vakgebieden

Geen vakgebieden gevonden

Overige zoekresultaten

Geen pagina gevonden

Veelgestelde vragen

Vakgebied

HBO-bachelor Commerciële economie - Specialisatie accountmanagement
Vernieuwd

Bereidt voor op een commerciële functie op managementniveau. Kies tussen de minor accountmanagement of marketingmanagement.

In het kort

In het kort

Bereidt voor op een commerciële functie op managementniveau. Kies tussen de minor accountmanagement of marketingmanagement.

Thuis studeren
36 x € 179,00
Klassikaal studeren
36 x € 359,00
Studielast
240 EC's
Type
HBO-bachelor
Diploma
HBO-bachelorgetuigschrift
Erkenningen
NVAO, ministerie van OCW, ITK

Als accountmanager bouw je op proactieve wijze een relatie met klanten op, onderhoud je deze relaties en bouw je deze steeds verder uit. Met de NVAO-geaccrediteerde bacheloropleiding HBO Commerciële Economie – specialisatie Accountmanagement leer je het verschil te maken bij klanten en word je perfect voorbereid op een commerciële functie op managementniveau. Bijvoorbeeld als accountmanager, productmanager of brand manager. Na afloop van de HBO-bachelor Commerciële Economie - Specialisatie Accountmanagement mag de titel Bachelor of Arts (BA) gevoerd worden. Een bewijs van je kennis en kunde!

Naast de specialisatie Accountmanagement, kan ook gekozen worden voor de specialisatie Marketingmanagement.

  • Geaccrediteerd door de NVAO, dus van bewezen kwaliteit.
  • Door de overheid erkend HBO-bachelorgetuigschrift.
  • Examen doen waar en wanneer je wilt.
  • Naar keuze thuis of klassikaal te volgen.
NVAO-geaccrediteerde opleidingInstellingstoets kwaliteitszorgMinisterie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Doelgroep

Doelgroep en beroep

Bij een bedrijf dat succesvol wil zijn in de markt, moet de klant centraal staan. Weten wat de klant wil en dit vertalen naar producten die nét even anders zijn dan vergelijkbare producten van andere bedrijven. Bovendien moet er ruim aandacht zijn voor klantrelaties. Hoe werf je klanten en hoe bouw je een blijvende relatie met hen op? Na afloop van de HBO-bachelor Commerciële economie (CE) – specialisatie Accountmanagement beschik je over brede marketingkennis en kun je als succesvol accountmanager aan de slag.

Meer over de doelgroep

Als accountmanager houd je je bezig met verschillende soorten (markt)onderzoek, reclame, pr, het introduceren van nieuwe producten of sales. Je bent verantwoordelijk voor een klantengroep binnen een bedrijf of organisatie. In deze klanten wordt op verschillende manieren geïnvesteerd, o.a. door het geven van advies en met hen mee te denken.

De HBO-bachelor Commerciële economie – specialisatie Accountmanagement is interessant voor iedereen die zich op het gebied van sales- en accountmanagement wil ontwikkelen op HBO-niveau. Met het diploma HBO Commerciële economie kun je terecht bij uiteenlopende organisaties, profit- of non-profitinstellingen, in de producten- of de dienstensector, de consumentenmarkt of business-to-business. Veel afgestudeerden vinden werk als accountmanager, brandmanager, online marketeer, product manager of marketing manager.

Ontdek de arbeidsmarkt

Met de HBO-bacheloropleiding Commerciële Economie – specialisatie Accountmanagement wordt een brede basis gelegd. Een bachelordiploma Commerciële Economie biedt ruime perspectieven op de arbeidsmarkt. Want commercieel denken en handelen is in elk bedrijf en in elke branche onmisbaar.

Toelating

Er zijn verschillende manieren om te worden toegelaten tot deze opleiding. Zo ben je toelaatbaar op grond van een HAVO-, VWO- of MBO 4-diploma. Beschik je niet over een van deze diploma’s? Dan is het bij sommige opleidingen mogelijk een toelatingsprogramma te volgen. Wie minimaal 21 is kan daarnaast ook kiezen voor het 21+-toelatingsexamen.

Toelatingsmogelijkheden

Wie niet over een HAVO-, VWO- of MBO4-diploma beschikt, kan toch worden toegelaten op grond van het 21+-examen. 

21+ toelatingsexamen

Het 21+ toelatingsexamen wordt digitaal afgenomen op 16 locaties in Nederland. Je kunt het examen op elke werkdag afleggen. Op de dag van het examen dien je minimaal 21 jaar te zijn. Het examen bestaat uit meerkeuzevragen op het gebied van taal, rekenen en logica, en toetst of je het niveau van een HBO-bacheloropleiding aan kunt. Naar aanleiding van de uitslag van het examen krijg je een advies van de toelatingscommissie van LOI Hogeschool of je wel of niet met de opleiding van je keuze kunt starten. De kosten voor het examen bedragen € 75,-. Als je slaagt voor het examen kun je starten met een HBO-opleiding van LOI Hogeschool en wordt dit bedrag in mindering gebracht op het collegegeld. Ben je gezakt voor het examen, dan kun je een herkansing aanvragen. Klik hier om je aan te melden voor het 21+ toelatingsexamen. Op het formulier kun je aangeven op welke gewenste tijd, datum en locatie je het toelatingsexamen wilt afleggen. Het systeem zal direct op beschikbaarheid controleren en eventueel alternatieve data en tijdstippen voorstellen. Je kunt het toelatingsexamen vervolgens direct boeken en betalen via iDeal.

Wil je oefenen om je voor te bereiden op het 21+ toelatingsexamen? Er zijn op internet verschillende toetsen en tests te vinden waarmee je kunt oefenen. Voor het taal- en rekenniveau zijn op internet verschillende oefentoetsen te vinden op niveau 3F. Verder kun je door het doen van online intelligentietests inzicht en logica oefenen.

Toelatingsprogramma

Naast het afleggen van een 21+ toelatingsexamen is het ook mogelijk (wanneer je 21 jaar of ouder bent) om tot deze bacheloropleiding te worden toegelaten op grond van het korte HBO-programma Marketing van LOI Hogeschool. Dit programma geldt in dat geval als toelatingsprogramma voor deze bachelor. Bij doorstroming naar de volledige bacheloropleiding ontvang je bovendien vrijstelling voor de gelijknamige modules die je hebt behaald met het HBO-programma Marketing.

De opleiding

Inhoud van de opleiding

De bacheloropleiding HBO Commerciële Economie is breed van opzet. In de propedeuse worden het domein en het werkveld verkend. In de hoofdfase wordt vervolgens dieper op verschillende onderwerpen ingegaan. Binnen de opleiding komen onder andere de onderwerpen marketing intelligence, brandmanagement, koopgedrag en channel management aan bod.

Theorie wordt gecombineerd met praktijk. Bijvoorbeeld door middel van de praktijkgerichte opdrachten waarin échte beroepsproducten worden ontwikkeld, zoals een (online) marketingplan of een accountplan. Elk cluster van de opleiding wordt met een praktijkopdracht afgesloten. De actualiteit van het vakgebied wordt in deze opdrachten nauwlettend gevolgd.

Meer over de inhoud

De HBO-opleiding Commerciële Economie – specialisatie Accountmanagement bestaat uit een propedeuse en een hoofdfase en is opgebouwd uit clusters. Het studieprogramma bestaat uit zes clusters: oriëntatie marketing en sales, marketingcommunicatie, marketing intelligence, creëren van klantwaarde, ketennetwerk en de specialisatie accountmanagement.

Elk cluster wordt afgesloten met een praktijkopdracht. Deze opdrachten vormen een belangrijke koppeling tussen de theoretische leerstof en praktijksituaties. De opleiding wordt afgesloten met een stage en afstudeeropdracht.

Specialisatie Accountmanagement

Naast de clusters die in de propedeuse en hoofdfase zijn behandeld, wordt aan het einde van de opleiding de specialisatie Accountmanagement gevolgd. Deze specialisatie leidt op tot functies binnen marketing- en accountmanagement. Er wordt veel belang gehecht aan inzicht in het verkoopproces maar ook aan het onderhouden van relaties. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan: het omgaan met informatie, klantsystemen, het meten van prestaties, het verwerken van klantinformatie en vaardigheden als acquisitie en relatiebeheer.

Het is altijd mogelijk om tijdens de studie HBO Commerciële economie over te stappen naar de specialisatie Marketingmanagement.

Inclusief vakliteratuur

Het lesmateriaal bestaat uit gerenommeerde vakliteratuur, gecombineerd met een online leeromgeving. De online leeromgeving bevat aanvullende leerstof, oefenopgaven en inzendopgaven. Bij deze opleiding wordt ook van Engelstalige literatuur gebruik gemaakt. Alle benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Hiervoor hoeven geen extra kosten te worden gemaakt.

Studieprogramma en leeruitkomsten

Het studieprogramma van de opleiding HBO Commerciële Economie – specialisatie Accountmanagement bestaat uit een propedeuse en een hoofdfase en is opgebouwd uit clusters. Ieder cluster leidt tot een duidelijk herkenbare leeruitkomst. Je leest meer over de leeruitkomst door op een clusternaam te klikken. De inhoud van een module wordt zichtbaar door op een modulenaam te klikken.

Ieder cluster wordt afgesloten met een praktijkintegratie-module. In deze modules combineer je de opgedane kennis en pas je deze toe in een praktijksituatie.

Bekijk het studieprogramma van de propedeuse

Module EC's

Cluster 1: Oriëntatie marketing en sales (30 EC)

Cluster 1: Oriëntatie marketing en sales (30 EC)

Je doet kennis op van de belangrijkste onderwerpen op het gebied van marketing. Zo leer je bijvoorbeeld over het marketingmixbeleid, productbeleid en sales, macro, meso en micro aspecten en marketingorganisatie.
30
MarketingMarketing
Deze module biedt een brede basis in het vakgebied marketing. Onderwerpen die aan bod komen zijn: marketingconcept, marketingplanning, marketingstrategie, markt- en vraagbegrippen, marketinginstrumenten en toepassingsgebieden.
5
Inleiding SalesInleiding Sales
Sales is een vak apart. Een vak dat met de snelle groei van internet bovendien sterk ontwikkeld is en geprofessionaliseerd is. In deze module maak je kennis met sales, koopprocessen en gedragingen, modellen, planningen en gesprekstechnieken. Na afronding ben je in staat om de opgedane kennis en inzichten toe te passen in een verkoopomgeving.
5
Algemene beroepsoriëntatieAlgemene beroepsoriëntatie
In de module Algemene beroepsoriëntatie leer je om je persoonlijke ontwikkeling vorm te geven in relatie tot de professionele beroepsomgeving waarin je werkt (of gaat werken). Je leert om als professional naar jezelf en naar je beroepsomgeving te kijken.
5
Management en organisatieManagement en organisatie
De wijze waarop een organisatie is gestructureerd is sterk bepalend voor het succes van de organisatie. In deze module leer je daarom over organisatie-indelingen, organisatie-structuur, groeifasen van organisaties, bedrijfswetgeving en ondernemingsvormen, managementtheoriën, duurzaamheid en MVO.
5
Oriëntatie bedrijfseconomieOriëntatie bedrijfseconomie
Deze module biedt inzicht in de basisbegrippen uit de bedrijfseconomie. Zo leer je onder andere onderscheid maken tussen verschillende soorten kosten. Ook het opstellen van de balans en de resultatenrekening van een organisatie komt aan bod. Daarnaast leer je kostprijzen opstellen en doe je kennis op over de financiering van een organisatie.
5
Praktijkintegratie Oriëntatie Marketing en SalesPraktijkintegratie Oriëntatie Marketing en Sales
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster. In deze module stel je een rapportage op over de actuele marketing- of salesactiviteiten op tactisch/operationeel niveau en leg je een relatie met ontwikkelingen in de externe omgeving aan de hand van een desk research.
5

Cluster 2: Marketingcommunicatie

Cluster 2: Marketingcommunicatie

Dit cluster leert je om op basis van communicatiemodellen effectief te communiceren met interne en externe doelgroepen. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan marketingdoelgroepen of andere doelgroepen die invloed hebben op het beleid van de organisatie. Je onderzoekt de effectiviteit van voornamelijk de externe communicatie van de organisatie.
30
Effectief communicerenEffectief communiceren
In deze module leer je je mondeling en schriftelijk correct en effectief te kunnen uitdrukken. Je bent in staat een tekst te begrijpen, te produceren of samen te vatten binnen een steeds intercultureler wordende context.
5
MarketingcommunicatieMarketingcommunicatie
In deze module maak je kennis met de verschillende vormen van marketingcommunicatie, zoals sponsoring, reclame en social media. Je leert hoe je op basis van een marketingplan een marketingcommunicatieplan opstelt. Hierbij formuleer je SMART-communicatiedoelen en stel je een planmatige aanpak voor de marketingcommunicatie op. Tot slot gaat de module in op het onderscheiden en verwoorden van unieke verkoop- en aankoopargumenten, het segmenteren van de doelgroep en het positioneren van een merk, product of dienst.
5
Zakelijk EngelsZakelijk Engels
In de zakenwereld is Engels de voertaal. In deze module leer je het Engels dat je nodig hebt in het bedrijfsleven. Denk onder andere aan de specifieke termen en het taalgebruik om te onderhandelen, ideeën te presenteren of zakelijke afspraken te maken. Ook aan eventuele culturele verschillen tussen zakenpartners wordt aandacht besteed.
10
Inleiding onderzoek doenInleiding onderzoek doen
Het doel van de module ‘Inleiding onderzoek doen’ is het aanleren van de basisvaardigheden die van toepassing zijn bij alle vormen van onderzoek in het HBO-werkveld. Deze vaardigheden bestaan uit: een onderzoekende houding, het toepassen van kennis uit het onderzoek van anderen en het zelf onderzoek doen (en dit kritisch beschouwen middels evaluatie en reflectie).
5
Praktijkintegratie marketingcommunicatiePraktijkintegratie marketingcommunicatie
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster. De opdracht in deze module is gericht op het schrijven van een rapportage over de actuele marketing- en salesactiviteiten van een organisatie op operationeel/tactisch niveau. Met behulp van de gestructureerde aanpak van de desk research leg je een relatie met de ontwikkelingen in de externe omgeving.
5
Totaal Propedeuse 60


Bekijk het studieprogramma van de hoofdfase

Module EC's

Cluster 3: Marketing intelligence

In dit cluster leer je project management technieken eigen maken en leiding geven aan marketing projecten. Ook leer je implicaties over de lange en korte termijn aangeven en kennismanagement in te zetten. Na afloop van dit cluster toon je aan over kennis te beschikken met betrekking tot marktonderzoek, zoals customer insight en daarbij kun je alle aspecten van marketing intelligence toepassen binnen de eigen organisatie.
30
ProjectmanagementProjectmanagement
Projectmatig werken wordt meer en meer (h)erkend als een efficiënte, doelgerichte werkwijze. Door de snelle ontwikkelingen in de maatschappij en de vele veranderingen op alle denkbare gebieden worden veel van dergelijke eenmalige en complexe activiteiten noodzakelijk. Om deze activiteiten op een effectieve en efficiënte manier binnen de gestelde tijd en binnen het gestelde budget uit te voeren wordt vaak gekozen voor een eenduidige aanpak: projectmanagement. Tijdens de module Projectmanagement maak je kennis met de theoretische en praktische kanten van projectmanagement.
5
Marketing – VerdiepingMarketing – Verdieping
De economie is constant in beweging. Het marketingvak is dan ook zeer dynamisch. Deze module biedt een verdieping op de module Inleiding marketing en versterkt je kennis op marketinggebied. Je leert onder andere over marktonderzoek, marketinginstrumenten, online marketing, internationale marketing, financiële en portfolio-analyse, de SWOT-analyse en marketingstrategie.
5
KennismanagementKennismanagement
Tijdens deze module staan vragen als: wat is kennismanagement, wat is de toegevoegde waarde van kennismanagement en op welke manieren kan kennismanagement toegepast worden in de praktijk centraal.
5
MarktonderzoekMarktonderzoek
Marktonderzoek is essentieel bij het ontwikkelen van een succesvolle marketingstrategie. In deze module leer je signaleren wanneer een marktonderzoek ingezet kan worden. Ook leer je het onderzoek opzetten, een centrale onderzoeksvraag formulieren, een onderzoeksplan ontwikkelen en het onderzoek uit te voeren met behulp van de juiste tools en methoden. De resultaten leer je vervolgens verwerken tot een advies voor de organisatie over te nemen strategische bedrijfs- en marketingbeslissingen.
5
Customer insightsCustomer insights
Klanten zijn minder loyaal en de concurrentie wordt steeds groter. Het kennen van je klant wordt dan ook steeds belangrijker. Deze module leer je een beter beeld krijgen van wat jouw klant met jouw product of dienst doet. Ook ontdek je hoe je het aanbod beter kunt afstemmen op de wensen van de klant.
5
Praktijkintegratie Marketing intelligencePraktijkintegratie Marketing intelligence
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster. In deze opdracht stel je aan de hand van de probleemomschrijving, die betrekking heeft op de marketing en sales activiteiten, een onderzoeksvraag op en formuleer je de daarmee samenhangende deelvragen. In een deelvragenmatrix komt tot uitdrukking welke vragen via welke onderzoeksmethode worden onderzocht, zoals desk- of fieldresearch en primaire of secundaire bronnen. De onderzoeksresultaten en verantwoording worden weergegeven in een onderzoeksrapport.
5

Cluster 4: Creëren van klantwaarde

Na afronding van dit cluster ben je goed op de hoogte van digitale marketing en kun je dit adequaat toepassen. Je leert onder andere de verschijningsvormen van digitale marketing verbinden met het belang van de organisatie, past corporate identity en branding toe en draagt verantwoordelijkheid voor de uitgevoerde marketingacties.
30
Marketingmanagement Marketingmanagement
Tijdens deze module wordt er dieper ingegaan op het vakgebied marketing. Je leert analyse modellen toepassen en je leert actuele theorieën en trends in het vakgebied ontdekken en interpreteren. Deze module is aan aanvulling op de module commerciële economie uit de propedeuse.
10
Digital marketing Digital marketing
De module Digitale marketing biedt een grondige kennismaking met de mogelijkheden en middelen van online marketing. Na afronding ben je in staat de diverse technieken toe te passen.
5
Marketing accountability Marketing accountability
Tijdens de module Marketing accountability staan vragen als: wat is marketing accountability, wat is de toegevoegde waarde van marketing accountability en op welke manieren kan marketing accountability toegepast worden in de praktijk centraal.
5
Corporate identity & branding Corporate identity & branding
Wie ben je als bedrijf? Hoe zien (potentiële) klanten je? En hoe hangen deze twee samen? In deze module leer je over de begrippen identiteit en imago. Je leert d.m.v. de gap-analyse adviezen geven over het reputatiemanagement van een organisatie. Ook leer je de basis voor een gewenst imago creëren d.m.v. een sustainable corporate story.
5
Praktijkintegratie Creëren van klantwaardePraktijkintegratie Creëren van klantwaarde
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster. In deze opdracht stel je een klantoverzicht op. Dit overzicht kan een klantenpyramide zijn of een 20-80 overzicht. Naast de geeft je advies om de klantwaarde te vergroten, zowel vanuit het perspectief van de klant als de organisatie. Hierbij maak je gebruik van bijvoorbeeld branding en digital marketing.
5

Cluster 5: Ketennetwerk

In dit cluster verbind je (internationale) klanten met behulp van customer loyality engagement voor langere tijd aan de marketingactiviteiten van de organisatie. Je leert (internationale) toeleveranciers motiveren om zaken te doen, je leert langdurige en duurzame relaties met hen aangaan en krijgt kennis over hoe je deze relaties door de inzet van adviesvaardigheden beïnvloedt.
30
Customer loyalty engagement Customer loyalty engagement
Hoe zorg je dat je klanten trouw blijven aan jouw organisatie? Dat is de vraag waar het in deze module om draait. Je doet basiskennis op op het gebied van customer loyalty engagement. Na afronding ben je in staat om op operationeel niveau de noodzaak en consequenties van CRM-toepassingen in een organisatie te overzien en het klantcontactproces te optimaliseren.
5
Inkoop en leveranciers Inkoop en leveranciers
Hoe zorg je ervoor dat de juiste producten op de juiste plaats van de juiste kwaliteit op de juiste tijd in de juiste hoeveelheden tegen de juiste prijs beschikbaar zijn? In dit onderdeel wordt het uitgebreid besproken.
5
Dienstenmanagement Dienstenmanagement
Diensten omzet maakt meer dan 70% uit van het BNP van Nederland. In deze module maak je kennis en krijgt je inzicht in de marketing en management van diensten. Hoe wordt hiermee waarde gecreëerd voor klanten en stakeholders. Tijdens deze module is er onder andere aandacht voor; capaciteit-, kwaliteit- en proces management, dienstengemak, klantrelatie, binding en switchgedrag, interne ruilprocessen, augmented service concepten, prosumerschap, omnichannel en marketingmix variabelen. Na deze module ben je in staat om opgedane inzichten toe te passen in je eigen dienstenomgeving en hierdoor meer waarde te creëren voor klanten en stakeholders.
5
Adviesvaardigheden Adviesvaardigheden
Deze module leert je om een professioneel advies uit te brengen. Daarbij komen alle stappen van het adviestraject aan bod. Van het bepalen van behoeften en het doen van vooronderzoek, tot het implementeren van het advies en het afsluiten en evalueren van het adviestraject met de opdrachtgever. Daarnaast wordt besproken wat de taken zijn van een externe en interne adviseur en welke ethische aspecten belangrijk zijn bij het werk van een adviseur.
5
Internationale marketingstrategie Internationale marketingstrategie
In deze module leer je waar je rekening mee moet houden wanneer je internationaal zaken gaat doen.Culturen kunnen op vele verschillende punten van elkaar verschillen, wat er voor zorgt dat je marketingcampagne in het ene land zeer succesvol is terwijl het in een ander land totaal geen effect heeft. Het is dan ook belangrijk dat bedrijven bewust zijn van deze verschillen en dat zij, indien nodig, hun marketingaanpak hierop aanpassen.
5
Praktijkintegratie Ketennetwerk Praktijkintegratie Ketennetwerk
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster.
5

Cluster 6: Specialisatie Accountmanagement

Vind jij het contact met klanten heel belangrijk? Dan is de specialisatie Accountmanagement aan te raden. Tijdens dit cluster breng je de koopprocessen in kaart en ga je succesvolle relaties met afnemers aan. Verder los je op creatieve wijze en op management niveau klantproblemen op.
30
Accountmanagement Accountmanagement
De module Accountmanagement geeft een basis voor het opstellen van een accountplan en het geven van leiding aan een accountteam.
5
Brandmanagement Brandmanagement
In deze module leer je principes en modellen op gebied van merkmanagement toelichten aan de hand van het proces van merkontwikkeling, merkmeerwaarde en het onderhouden en uitbouwen van een merk. Verder leer je meer over de principes van het toepassen van een situatieschets voor merkontwikkeling en merkmeerwaarde meten en analyseren.
5
Acquisitie en relatiebeheer Acquisitie en relatiebeheer
De module Acquisitie en relatiebeheer behandelt de vaardigheden die nodig zijn om nieuwe klanten te werven en bestaande te behouden. De module gaat over het herkennen, ontwikkelen en toepassen van verkoopvaardigheden met als doel een betere beheersing van deze vaardigheden.
5
Koopgedrag Koopgedrag
Waarom kopen we bepaalde dingen? Hoe doen we dat? En welke invloed heeft onze omgeving op onze beslissingen? Je ontdekt het in deze module. Consumenten en bedrijven nemen voortdurend beslissingen over wat zij doen of niet doen. De module koopgedrag geeft inzicht in het koopgedrag van consumenten en bedrijven en de wisselwerking met marketing.
5
Channel management Channel management
In dit onderdeel doe je kennis en inzicht op van distributiekanalen, kanaalstructuren, kanaalconflicten en de relatie van marketing management met supply chain management.
5
Praktijkintegratie Specialisatie AccountmanagementPraktijkintegratie Specialisatie Accountmanagement
In de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. De praktijkintegratieopdracht sluit aan bij de leeruitkomst van het desbetreffende cluster. In deze opdracht adviseer je op basis van een eigen gemaakte klantenanalyse op welke wijze klanten worden beheerd, hoe deze worden behouden, hoe om te gaan met verschillen en hier oplossingen voor te geven, hoe nieuwe klanten worden geworven en er eventueel gebruik gemaakt wordt van nieuwe verkoopkanalen.
5

Cluster 7: Stage

30  
Stage Stage
Tijdens de stage leer je werken in de praktijk, voer je praktijkopdrachten uit en ontwikkel je belangrijke vaardigheden. Bij de start van de stage wordt een stageplan gemaakt, waarin de leerdoelen op het niveau van de algemene HBO-competenties zijn opgenomen. Tijdens de stage zijn er twee functioneringsgesprekken over de voortgang/realisatie van het stageplan. Ter afronding van de stage wordt een stageverslag geschreven.
30

Cluster 8: Afstuderen

30  
PortfolioPortfolio
Gedurende de gehele opleiding leg je een digitaal portfolio in. Hierin maak je je ontwikkeling inzichtelijk. Bij het portfolio krijg je ondersteuning van de opleidingscoach.
5
Verdieping onderzoeksvaardigheden en adviesvaardighedenVerdieping onderzoeksvaardigheden en adviesvaardigheden
Informatie over deze module volgt tijdens de opleiding.
5
AfstudeeronderzoekAfstudeeronderzoek
Tijdens de afstudeeropdracht komt het volgende aan de orde: het zoeken van een geschikt onderwerp en omgeving voor de afstudeeropdracht, het maken van een plan van aanpak, het uitvoeren van onderzoek, het interpreteren van de resultaten van het gedane onderzoek, het reflecteren op het gehele proces (zowel op het onderzoek zelf, als op de interpretatie van de resultaten), het onderbouwd en logisch presenteren van de resultaten van het onderzoek in een verzorgd format inclusief conclusies en aanbevelingen.
20
Totaal Hoofdfase 180
Totaal HBO-bachelor Commerciële economie - Specialisatie accountmanagement 240

Stage en werkplek

Het studieprogramma van deze opleiding is opgebouwd uit clusters van 30 studiepunten (EC). Ieder cluster leidt tot een leeruitkomst. Per cluster staat omschreven wat je na het afronden van het desbetreffende onderdeel weet en kunt. De meeste clusters worden afgesloten met een praktijkintegratiemodule. Tijdens deze modules pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene en specifieke beroepscompetenties en doe je onderzoeksvaardigheden op.

Om de stage en de praktijkintegratiemodules succesvol te kunnen doorlopen, moet je beschikken over een geschikte werk- of stageplek.

Wat is een geschikte werkplek

Werk je al in een relevante werkomgeving of werk je in een organisatie waar je de mogelijkheid krijgt om de praktijkintegratieopdrachten op een relevante afdeling uit te voeren? Dan kun je deze opdrachten in de loop van je studie op je werk uitvoeren. Heb je geen relevante werkplek? Dan zul je op zoek moeten naar een aparte stageplek. Of je werksituatie de noodzakelijke praktijkervaring voor de door jou gekozen studie kan leveren, wordt beoordeeld door inhoudelijke werkplekbeoordelaars.

Beoordeling tijdens de stage

Tijdens de stage beoordeelt je stagedocent onder meer het stageplan, de functioneringsverslagen en het uiteindelijke stageverslag. Ook vinden er telefonische verificatiegesprekken plaats met zowel jou als student als met de stagementor (degene die je bij het bedrijf begeleidt).

Examens en diploma

Examens, portfolio en afstuderen

Elke module wordt afgerond met een examen. Aan het afleggen van examens zijn meestal kosten verbonden. Naast de examens moeten diverse praktijkopdrachten worden uitgevoerd en leg je gedurende de opleiding een digitaal portfolio aan. De opleiding als geheel wordt afgesloten met een afstudeeropdracht.

Kijk voor de examenkosten bij Studieduur en kosten.

Examen doen waar en wanneer je wilt

Steeds meer examens kunnen iedere werkdag worden afgelegd op 16 verschillende locaties in Nederland. Je kunt dus meteen examen doen wanneer je er klaar voor bent, dat scheelt een hoop tijd. Je legt het examen digitaal af waardoor ook de uitslag snel bekend is. En heb je een keer een examen niet gehaald, dan kun je alsnog snel slagen voor een herexamen.

Portfolio en afstuderen

Bij alle bacheloropleidingen leg je vanaf het begin van de studie een portfolio aan. Het doel van het portfolio is reflectie op het leerproces gedurende de gehele opleiding. Bovendien wordt met het portfolio aangetoond welke kennis en competenties je hebt verworven. Je vindt het digitaal portfolio op LOI Campus, de online leeromgeving van de LOI.

Deze HBO-bacheloropleiding wordt afgesloten met een afstudeeropdracht. De afstudeeropdracht bestaat uit een combinatie van literatuuronderzoek en empirisch onderzoek. Het is de bedoeling dat de afstudeeropdracht wordt uitgevoerd in een voor de opleiding relevante werkomgeving. Tijdens een afsluitende mondelinge zitting komen zowel het portfolio als de afstudeeropdracht aan de orde. Daarbij word je beoordeeld op je kennis, inzicht, toepassings- en reflectieniveau.

Heb je al een relevante werkplek of biedt de werkgever de mogelijkheid om de stageopdrachten en de afstudeeropdracht uit te voeren op een afdeling die met de studie te maken heeft? Dan kunnen werk en afstudeeropdracht in veel gevallen worden gecombineerd. Een slimme combinatie!

De afstudeeropdracht is de finale van de studie. Het spreekt voor zich dat je daarbij kunt rekenen op intensieve begeleiding van de docent.

Diploma

De bacheloropleiding HBO Commerciële Economie – specialisatie Accountmanagement is volledig erkend door het Ministerie van OCW. Bovendien heeft deze opleiding het hoogst haalbare kwaliteitsstempel voor hoger onderwijs: de NVAO-accreditatie. Na afloop wordt dan ook het officiële en internationaal erkende bachelorgetuigschrift HBO Commerciële Economie (Specialisatie Accountmanagement) behaald. Op grond daarvan mag de titel Bachelor of Arts (BA) worden gevoerd.

De kwaliteitsgarantie van LOI Hogeschool

Je studeert om iets te bereiken. Dan wil je wel zeker weten dat je een opleiding volgt van hoge kwaliteit. Bij LOI Hogeschool krijg je die garantie. Kwaliteit staat bij al onze opleidingen voorop. Niet voor niets heeft LOI Hogeschool, naast de NVAO-accreditatie van alle individuele bacheloropleidingen, het ITK-keurmerk behaald: hét overheidskeurmerk voor kwaliteitszorg. Bovendien zijn aan LOI Hogeschool verschillende lectoren verbonden. Zij onderhouden een (internationaal) kennisnetwerk zodat de opleiding gegarandeerd aansluit bij de nationale én internationale arbeidsmarkt. Je behaalt dan ook een diploma waarmee werkgevers je graag zien komen.

Deze opleiding is geregistreerd in het CROHO onder nummer 34402.

NVAO-geaccrediteerde opleidingInstellingstoets kwaliteitszorgMinisterie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Extra branchediploma's

LOI Hogeschool onderhoudt al jaren uitstekende contacten met het bedrijfsleven en exameninstanties. En dat heeft veel voordelen. Een aantal modules wordt afgesloten (of kunnen indien gewenst worden afgesloten) met een extern examen. In die gevallen geeft afronding recht op een officieel en erkend diploma van deze organisaties. Zo worden extra diploma’s behaald zonder extra te studeren.

Startdatum en locaties

Startdatum en locaties

Schrijf nu in via het inschrijfformulier en start wanneer je wilt. Doe het dus vandaag nog! Bij een thuisstudie kun je elke datum kiezen. Bij een klassikale opleiding is er keuze uit een aantal startdata en locaties. Dagbijeenkomsten vinden altijd op vrijdag of zaterdag plaats van 9:30 tot 16:30 uur, avondbijeenkomsten op dinsdag- of donderdagavond van 19:00 tot 22:00 uur.

Wanneer voor het eerstvolgende startmoment bekend is op welke locatie en dag de opleiding definitief start, staat dit vermeld op deze pagina. Vaak kun je je dan ook nog steeds voor andere locaties en dagen aanmelden.

Klassikaal studeren

Eerstvolgende startmoment:

Maart 2019

Eerste bijeenkomst:

Eind maart 2019

Aantal bijeenkomsten dagopleiding:

16 per jaar

Aantal bijeenkomsten avondopleiding:

32 per jaar

Plaats:

Amsterdam

Apeldoorn

Den Haag

Eindhoven

Leiderdorp

Rotterdam

Utrecht

Zwolle

Nederland

Amsterdam

Apeldoorn

Den Haag

Eindhoven

Leiderdorp

Rotterdam

Utrecht

Zwolle

Thuis studeren

De opleiding past zich volledig aan jouw leven aan. Starten kan wanneer je wilt. Je bepaalt zelf waar je de opleiding volgt, op welk moment je studeert en hoe lang. Daarbij sta je er nooit alleen voor. Je hebt een eigen docent die via de online leeromgeving altijd snel bereikbaar is.

Studiemethode en begeleiding

Studiemethode

Klassikaal of thuis studeren, aan jou de keuze

Heb je graag een extra stok achter de deur en wil je medestudenten en docenten ontmoeten in de klas? Kies dan voor onze klassikale methode. Hierin is het beste van klassikaal onderwijs en thuisstudie verenigd tot het meest effectieve onderwijs dat je kunt krijgen.
Wil je liever volledig flexibel zijn en hecht je minder waarde aan het klassikale aspect? Kies dan voor onze efficiënte thuisstudie methode. Hierbij ben je 100% flexibel om de opleiding te volgen waar en wanneer je maar wilt, terwijl je toch een eigen docent hebt die je begeleidt en op elk moment vragen kunt stellen.

  Klassikaal studeren Thuis studeren
Vaste structuur van bijeenkomsten
In een kleine groep met docent en medestudenten
Volledig flexibel in studieplek en -tijden
Goed te combineren met werk en privé
Begeleiding door ervaren docenten
Online leeromgeving met effectieve studietools

Klassikaal studeren bij de LOI: met houvast én flexibiliteit

Bij LOI Klassikaal studeer je met alle houvast en alle flexibiliteit waar een druk leven om vraagt. De bijeenkomsten zijn te volgen op locaties door heel Nederland en zorgen voor een vast studieritme. Daarnaast krijg je online begeleiding op elk moment en kun je je studietijd naast de bijeenkomsten zelf indelen wanneer het jou uitkomt.

  • Om de 3 weken een klassikale bijeenkomst.
  • Kies uit een avond-, vrijdag- of zaterdagopleiding.
  • Kleine groepen onder leiding van topdocenten.
  • Gerichte training van competenties, boeiende presentaties en (business)cases.
  • Persoonlijke aanpak met inbreng van en toetsing aan de eigen werkpraktijk.

Thuis studeren bij de LOI: zelfstandig maar zeker niet alleen

”Ik kan mijn studie heel goed combineren met mijn werk en gezin.”
Désirée Buenen

Studeert bij de LOI

”Ik kan mijn studie heel goed combineren met mijn werk en gezin.”
Désirée Buenen

Studeert bij de LOI

Wil je zelf bepalen waar, wanneer en hoe snel je studeert? Wil je alle ruimte om de opleiding goed te kunnen combineren met een baan en druk privéleven? Het kan bij de LOI. De hele studiemethode is opgezet om flexibel en tegelijkertijd zeer doelgericht te studeren. Maar zeker niet alleen, want je krijgt alle begeleiding die je nodig hebt. Opdrachten insturen en vragen stellen kan op elk moment bij je eigen docent. En zijn vaardigheden een belangrijk onderdeel van de opleiding? Dan krijg je natuurlijk praktijkdagen. Of dit ook bij jouw opleiding het geval is, lees je in de opleidingsinformatie op deze site.Tot slot krijg je bij de opleiding slimme online studietools voor effectieve, extra ondersteuning. Dat alles bij elkaar maakt een thuisstudie bij de LOI de slimste weg naar een erkend diploma.

Maximale flexibiliteit

Studeren als de kinderen op bed liggen of in een “verloren” uurtje overdag? Bij de LOI past de opleiding zich aan jou aan in plaats van andersom. Je bepaalt zelf waar je studeert, wanneer en hoe lang. Je verliest geen kostbare reistijd om naar een opleidingslocatie te gaan; je hebt gewoon een eigen docent die altijd voor je klaar staat en via de online leeromgeving snel antwoord geeft op vragen.

Online leeromgeving met effectieve studietools

De online leeromgeving, LOI Campus, geeft op elk moment inzicht in je opleiding en vorderingen. Met onder andere een agenda, examengegevens, cijferoverzicht en contactmogelijkheden met docenten en medestudenten. Daarnaast is de leeromgeving hét platform om effectief te leren met online studietools. Zo vind je er o.a. een overzichtelijk leerpad, een slimme kennistrainer en/of online hoorcolleges. Ook bouw je er een persoonlijk digitaal portfolio op waarmee je de ontwikkeling van je competenties inzichtelijk maakt.

Studeren vanuit het buitenland

Een thuisstudie van de LOI biedt alle flexibiliteit. Ook vanuit het buitenland studeren is dus heel goed mogelijk! De communicatie met de docent en medestudenten verloopt namelijk gewoon via internet. Ideaal voor wie (tijdelijk) in het buitenland woont of werkt. Houd er wel rekening mee dat eventuele contact- of praktijkdagen alleen in Nederland worden georganiseerd. Bij een aantal opleidingen is het bijwonen van deze dagen verplicht. De data van deze dagen zijn wel ruim van tevoren bekend, zodat je bijwoning kunt inplannen.

Professionele begeleiding

Topdocenten uit de praktijk

De LOI hecht grote waarde aan de kwaliteit van haar onderwijs en werkt alleen met professionals. Topdocenten met ruime ervaring die de klassikale bijeenkomsten verzorgen én je via internet ook persoonlijk begeleiden in de tussenliggende weken. Je kunt dus op elk moment rekenen op de input en ervaring van een vakspecialist, die de kennis uitstekend overdraagt, met verhelderende voorbeelden komt en een duidelijk antwoord geeft op elke vraag.

Klassikale bijeenkomsten in kleine groepen

Bij de klassikale bijeenkomsten ontmoet je om de drie weken je medestudenten en docenten in de klas. Er wordt lesgegeven in kleine groepen en er wordt gewerkt aan verdieping van kennis en versterking van vaardigheden. Tijdens de inspirerende bijeenkomsten is er veel ruimte voor oefening en vragen. Er wordt onder andere aandacht besteed aan discussies met medestudenten, boeiende presentaties, (business)cases en training van competenties. De docent daagt je uit het beste uit jezelf te halen en biedt veel ruimte voor toetsing aan de eigen werksituatie. Theorie en praktijk worden optimaal geïntegreerd.

Studieduur en kosten

Studieduur en vrijstelling

Een opleiding van LOI Hogeschool is prima te combineren met een (fulltime) baan en andere bezigheden. De nominale studieduur bedraagt vier jaar, op basis van 240 studiepunten (EC) en een studielast van 60 studiepunten per jaar. Bij LOI Hogeschool studeer je echter in je eigen tempo. Afhankelijk van werkervaring, eerder behaalde diploma’s, de huidige werkplek en de tijd die je in de opleiding steekt, kan deze opleiding sneller worden afgerond. Dit geldt bij een thuisstudie voor de volledige opleiding, bij een klassikale opleiding voor de afstudeerfase.

Nog efficiënter studeren? Bij deze opleiding is een aantal standaard vrijstellingen mogelijk. Met een vrijstelling hoef je geen examen te doen voor de desbetreffende module, bespaar je studietijd en krijg je korting op het collegegeld.

Studieduur: 36 maanden

Langer over de opleiding doen? Geen probleem!

Wil of kun je de opleiding niet afronden binnen de aanbevolen studieduur? Geen probleem! Bij deze opleiding mag je tot maximaal zes jaar over de studie doen. Je behoudt in die periode recht op online begeleiding en toegang tot de alle studiefaciliteiten. Hiervoor worden geen extra kosten berekend. Je betaalt in alle gevallen slechts drie jaar collegegeld en kunt daarna nog drie jaar gratis studeren. Een belangrijk verschil met andere opleiders.

Mogelijke vrijstellingen

Denk je op grond van een ander diploma of bewijs in aanmerking te komen voor een vrijstelling voor een of meer vakken, dien dan een vrijstellingsverzoek in bij de Toetsingscommissie van LOI Hogeschool. Stuur daarbij een kopie van het desbetreffende diploma met cijferlijst, een inhoudsbeschrijving van de gevolgde vakken en een literatuurlijst mee.

Na toekenning van een vrijstelling is deze nog 8 jaar geldig. Heb je een of meer vrijstellingen, dan wordt een korting op het totale collegegeld gegeven.

Voor meer informatie over vrijstellingen, klik hier.

Collegegeld

Het totale collegegeld geldt voor de gehele opleiding, er worden tussentijds geen prijsverhogingen doorgevoerd. Er zijn diverse fiscale regelingen (voor werknemers en werkgevers) waarmee de netto studiekosten aanzienlijk worden verlaagd. Het collegegeld kan per maand, per jaar (met 5% korting) of in één keer (met 5% korting) worden betaald. Geef je keuze aan bij inschrijving.

Betaal geen literatuurkosten

Een opleiding bij LOI Hogeschool is niet alleen een slimme, maar ook een zeer voordelige keuze. Je betaalt voor deze opleiding namelijk alléén collegegeld en examenkosten. Eénmalig wordt er bij inschrijving een klein bedrag in rekening gebracht voor inschrijfkosten en dossiervorming. Alle verplichte vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Geen verborgen kosten dus! Bovendien betaal je slechts drie jaar collegegeld en mag je daarna nog drie jaar gratis studeren. Je behoudt in die periode gewoon recht op online begeleiding en toegang tot alle online studiefaciliteiten.

Het collegegeld is inclusief:

  • Alle verplichte vakliteratuur
  • Studiemateriaal
  • Begeleiding door ervaren docenten
  • Toegang tot de online leeromgeving
  • Drie jaar gratis uitloop, zonder extra kosten
Collegegeld thuisstudie : 36 x € 179,-
Collegegeld klassikaal : 36 x € 359,-

Studiekosten fiscaal aftrekbaar

Is de opleiding gericht op je (toekomstige) werk? Dan zijn de kosten van je opleiding (les-/collegegeld, examenkosten, reiskosten, studiematerialen) aftrekbaar bij de aangifte inkomstenbelasting. Zo vallen de netto studiekosten stukken lager uit. 

Het bedrag dat je terugkrijgt bij een HBO-bacheloropleiding loopt, afhankelijk van je belastingschaal, al gemakkelijk op tot € 1.000,- per jaar. En reken bij een MBO-opleiding of een cursus op ongeveer € 300,- tot ruim € 600,- per jaar. Zo is studeren een stuk voordeliger. Bekijk hieronder uitgebreide rekenvoorbeelden van belastingteruggave.

HBO-bachelor Rechten
Collegegeld p/j € 2.028,00
Examenkosten € 708,00
Drempel € 250,00
Jouw voordeel € 894,96 - € 1.292,72*
MBO Apothekersassistent
Collegegeld p/j € 1.059,00
Examenkosten € 468,00
Drempel € 250,00
Jouw voordeel € 459,72 - € 644,04*
Bewindvoerder
Collegegeld p/j € 1.040,00
Examenkosten € 110,00
Drempel € 250,00
Jouw voordeel € 324,00 - € 468,00*

*Per jaar, afhankelijk van je belastingschaal (37%, 40% of 52%).

Bekijk alle informatie en voorwaarden op www.belastingdienst.nl
Bekijk hier of er nog meer financiële regelingen van toepassing zijn op deze opleiding

Examenkosten

Het examengeld voor deze opleiding bedraagt € 69,00 per maand. Hiervoor mag ieder examen dat via LOI Hogeschool wordt afgenomen één keer worden afgelegd.

Betaalt de werkgever?

Steeds meer werkgevers zijn bereid de kosten voor een opleiding op zich te nemen. Een opleiding leidt immers tot meer kennis en beter functioneren op de werkvloer. Bovendien geldt er een zeer aantrekkelijke fiscale regeling. Scholingskosten zijn (onder bepaalde voorwaarden) voor de werkgever volledig fiscaal aftrekbaar. Betaalt de werkgever? Geef dit dan aan op het inschrijfformulier.

Levenlanglerenkrediet

Bij deze opleiding kun je onder voorwaarden gebruikmaken van het Levenlanglerenkrediet. Dit is een regeling van de overheid waarbij iedereen tot 55 jaar tegen 0,0% rente geld kan lenen voor een studie. Bekijk hier wat de voorwaarden zijn en hoe je het krediet aanvraagt.

Extra voordelen voor LOI Hogeschoolstudenten

Als student van LOI Hogeschool profiteer je van heel veel voordeel. Speciaal voor onze studenten hebben we, als aanvullende service bij de opleiding, diverse extra’s geregeld die goed van pas komen bij de studie. Zo krijg je o.a. hoge kortingen op soft- en hardware via Surfspot, heel voordelig toegang tot de digitale collecties van de Koninklijke Bibliotheek én kun je gratis Officetrainingen volgen.

Hoge korting op hard- en software

Studenten van LOI Hogeschool krijgen toegang tot Surfspot.nl. Surfspot is dé ICT-webwinkel waar studenten van hogescholen officiële software en andere ICT-producten tegen zeer lage prijzen kunnen aanschaffen. Je logt eenvoudig in met je studentgegevens en kunt direct hardware, software (o.a. Office en anti-viruspakketten), cursussen en gadgets bestellen. Bovendien heeft Surfspot ‘one day toppers’; dagacties met extreem veel korting.

Surfspot

50% korting op het lidmaatschap van de Koninklijke Bibliotheek

Iedere Ad- of bachelorstudent van LOI Hogeschool komt automatisch in aanmerking voor 50% studentenkorting op lidmaatschap van de Koninklijke Bibliotheek. Voor slechts € 7,50 per jaar krijg je daarmee toegang tot de volledige digitale collectie en catalogi. Zo kun je duizenden artikelen en e-tijdschriften inzien. Ook is het mogelijk om boeken en tijdschriften van de Koninklijke Bibliotheek aan te vragen en (tegen een kleine vergoeding) te laten toesturen.

Gratis Office-trainingen

Als student van LOI Hogeschool kun je via de Microsoft Imagine Academy (bereikbaar via Surfspot) gratis Office-trainingen volgen en zo (beter) leren werken met programma’s als Word, Excel en Powerpoint. Als je wilt, kun je de training vervolgens (tegen betaling) afsluiten met een officieel Microsoft-examen en zo een certificaat behalen.

Voordelen voor werkgevers

LOI Zakelijk is de ideale partner bij het opleiden van werknemers. Naast het vaste opleidingsaanbod biedt LOI Zakelijk volledig opmaatgemaakte opleidingsprogramma’s op elk niveau. Incompany, via thuisstudie of door middel van klassikaal onderwijs. De opleidingen van de LOI zijn altijd flexibel en daardoor in te passen in elk werkschema en te combineren met andere bezigheden.

De voordelen:

  • Maatwerk mogelijk voor elke branche, voor elk leerdoel
  • Breed aanbod van o.a. erkende MBO- en HBO-opleidingen
  • Flexibele studiemethode, goed te combineren met een baan
  • Incompany, klassikaal of thuis studeren
  • Persoonlijke en directe begeleiding van topdocenten

Meer weten over de mogelijkheden? Bel 071 - 545 1234 of stuur een e-mail.

Inschrijven

Inschrijven is heel eenvoudig. Schrijf je in via de inschrijfbutton en je start binnenkort.

Thuis studeren
36 x € 179,00
Klassikaal studeren
36 x € 359,00
Studielast
240 EC's
Type
HBO-bachelor
Diploma
HBO-bachelorgetuigschrift
Erkenningen
NVAO, ministerie van OCW, ITK

Geen langdurige verplichting en 14 dagen op proef

Tijdens de studie is het mogelijk om aan het eind van ieder studiejaar de opleiding te beëindigen. Je gaat dus nooit een langdurige verplichting aan. Bovendien kun je de opleiding binnen 14 kalenderdagen zonder opgaaf van redenen beëindigen.